FIM Studenti, Aktuálně, Konference a přednášky 25. 2. 2023

Nabídka zvaných přednášek letního semestru 2022/23

Přednášky jsou otevřené pro všechny zájemce o tato témata. Další přednášky budeme postupně aktuálně doplňovat.

Přednášející: Martin Hák (Head of Department DEV) ze společnosti Quadient

Přednáška je převážně orientovaná na praxi a sdílení současného know-how. Hlavním opěrným bodem je seznámení s agilním manifestem a jeho 12 principy, vysvětlené na SCRUM metodice a následně SCRUM of SCRUM přístupu ve velkých produkčních týmech, kde je nutné dynamické škálování, jak HW, tak lidí, podpořené vlastní živou zkušeností. Přednášející se dotkne pojmenování klíčové terminologie, jako je Story Point, velocity nebo závazek, s důrazem na self organizaci týmu a nutnost rolí jako je qa, ux, po atd.  Martin Hák představí také postupy jako code review a dodržovaní správné testovací pyramidy a své povídání osvěží i zmínkou o současných SAAS řešeních a best ci/cd praktik a toolingu. Na závěr pak bude znovu rezonovat agilní přístup v jedné větě “Responding to change over following a plan”.

Přednášející: Ing. Hana Kubíková, MBA, Account Manager ve společnosti AICCON. 

Na přednášce se dozvíte, že finanční informace nemusí být vždy jen pozitivní, co je holding a co v rámci holdingu můžeme řešit, co vše ovlivní stanovení hranice odpisování majetku a další. 

Zveme Vás na přednášku poslance Pavla Staňka s nabídkou stáže v poslanecké kanceláři. 

Přednáška JUDr. Pavla Staňka, MBA, která bude trvat v celkové délce 90 minut, se zaměří na politický systém České republiky. Hlavním cílem bude, aby studentům byl detailně představen proces přijímání legislativy v České republice a úloha jednotlivých ústavních institucí v tomto procesu. Během této části se pan poslanec bude rovněž snažit popsat, jak vypadá každodenní práce člena dolní komory PČR a jeho přímé zapojení do politického systému České republiky. Dále dojde na popis nově vzniklého a přijatého zákona o vzniku Digitální a informační agentury. V tomto bodě dojde k přiblížení, co samotná legislativa znamená a proč je dobré, aby v ČR existovala Digitální a informační agentura. Jako poslední bude představena možnost stáže v Poslanecké sněmovně v kanceláři pana poslance Staňka pro studenty hradecké univerzity. V úplném závěru přednášky bude vymezen prostor pro diskuzi, kde pan poslanec zodpoví veškeré případné dotazy.

Přednášející: Tomáš Pařízek ze společnosti DAMI development.

Osnova prezentace:

  • úvod do iOS
  • výhody/nevýhody
  • porovnání s jinými technologiemi
  • ukázka SwiftUI

Přednášející: Martin Hák (Head of Department DEV) ze společnosti Quadient

Přednáška je převážně orientovaná na praxi a sdílení současného know-how. Hlavním opěrným bodem je seznámení s agilním manifestem a jeho 12 principy, vysvětlené na SCRUM metodice a následně SCRUM of SCRUM přístupu ve velkých produkčních týmech, kde je nutné dynamické škálování, jak HW, tak lidí, podpořené vlastní živou zkušeností. Přednášející se dotkne pojmenování klíčové terminologie, jako je Story Point, velocity nebo závazek, s důrazem na self organizaci týmu a nutnost rolí jako je qa, ux, po atd.  Martin Hák představí také postupy jako code review a dodržovaní správné testovací pyramidy a své povídání osvěží i zmínkou o současných SAAS řešeních a best ci/cd praktik a toolingu. Na závěr pak bude znovu rezonovat agilní přístup v jedné větě “Responding to change over following a plan”.

Přednášející: Štěpán Záliš ze společnosti Applifting 

Osnova přednášky: 

- představení Flutteru a srovnání s nativním vývojem

- princip fungování technologie

- kdy a jak Flutter použít (plusy a mínusy)

- live coding ukázka (srovnání iOS, Android)

Přednášející: Petr Šťovík, Jan Vondrouš (Quadient) 

Přednášející představí testy v rámci SW vývoje webových aplikací. Zmíněny budou základní druhy testů, testovací pyramida, integrační testy, testy v prohlížeči a problém udržitelnosti testů.

Přednášející: Jiří Rehn

Osnova přednášky:

  • Co je to PPC reklama, kde všude se s ní lze setkat a jak funguje systém Google Ads.  
  • Povíme si, jak vytvořit strategii vedení kampaní.  
  • Prozradíme, jak PPC kampaně vyhodnocovat a jak měřit jejich úspěšnost.  
  • Povíme si také o principech, které stojí za PPC reklamou.  

Vše opřené o příklady a ukázky.

Přednášející: Michal Pokorák - CEO (majitel společnosti) a Lukáš Chaloupka - CTO (technický ředitel), absolvent UHK

Na přednášce budou představeny aplikace různých typů přístupů k řízení projektu (vodopádový vs. agilní přístup) a další metodiky projektového řízení jako IPMA, PRINCE2, SCRUM, atd. v praxi. Budou přizpůsobeny pro potřeby středně velkého vývojového týmu, pro efektivní řízení IT projektů bez administrační zátěže s pomocí softwarového nástroje pro řízení projektů JIRA Atlassian, Confluence, atd. 

Přednášející: Jan Bareš - Senior .NET developer, absolvent UHK a Jan Vondrouš - COO (provozní ředitel)

Na přednášce budou představeny vývojové procesy a technologie v praxi, přizpůsobené pro potřeby středně velkého vývojového týmu. Společně s přednášejícím projdete základní proces vývoje webových aplikací od tvorby kódu, přes efektivní ukládání a udržování kvality kódu až po nasazování na produkční prostředí. 

Přednášející: Petr Beťák, CEO, Akcenta Digital

Petr řídí v jedné z největších platebních institucí v Evropě, v  AKCENTĚ CZ (kterou nově vlastní Raiffeisenbank International) kompletní digitalizaci firemních procesů a produktů této finanční společnosti. Úkol to není snadný, neboť AKCENTA působí na šesti Evropských trzích. Nicméně Petr má mnohaleté zkušenosti s tvorbou a úspěšným řízením digitálních řešení pro startupy i korporace, nastavováním strategií a řízením produktového designu a vývoje. Vedl digitální projekty pro společnosti jako třeba Sazka, Seznam.cz, Rixo, Home Credit a RegioJet. Spolupracoval na tvorbě online platební metody Lymet (dnes Mall Pay). 

Osnova přednášky:

  1. Proč k digitalizaci firmy musí přistoupit? Co je pro ně tím hlavním hnacím motorem?
  2. Jaké jsou v tomto směru aktuální trendy?
  3. Jak se řídí IT projekty?
  4. Jak se digitalizuje finanční instituce a k tomu v segmentu B2B? je tam rozdíl v přístupu, vnímání, jiné odlišnosti?
  5. Jak těžké je postavit kvalitní IT vývojový tým? Jaká je situace na trhu práce a jak na něm v tomto směru uspět?

Přednášející: Jan Kroupa

Osnova přednášky:

  • Dozvíte se, jaké jsou základní metriky.
  • Představíme si nejpoužívanější nástroje pro měření.
  • Ukážeme si příklady, jak lepší měření vede k lepšímu produktu/webu/marketingu.
  • Probereme typické fuck-upy či překážky ve správném měření.