FIM Aktuálně 11. 3. 2020

Organizace činností fakulty po dobu mimořádných opatření a uzavření Fakulty informatiky a managementu UHK v souvislosti s prevencí výskytu koronaviru

Organizace činností fakulty po dobu mimořádných opatření a uzavření Fakulty informatiky a managementu UHK v souvislosti s prevencí výskytu koronaviru.

Výnos děkana FIM č. 4/2020

 

Čl. 1

Rozsah opatření 

Vzhledem k mimořádným opatřením spojeným s prevencí výskytu koronaviru COVID-19, v součinnosti s nařízením rektora UHK (dále „mimořádná opatření“) a s ohledem na opatření Ministerstva zdravotnictví ČR (Č. j.: MZDR 10676/2020-1/MIN/KAN) se ruší všechny činnosti, které vyžadují přítomnost nebo osobní kontakt mezi vyučujícími a studenty.

Mezi tyto činnosti patří:

  1. výuka v prezenční i kombinované formě studia,
  2. pořádání exkurzí, praxí, konferencí a dalších akcí organizovaných či spoluorganizovaných univerzitou,
  3. konání státních doktorských zkoušek, zkoušek pro studenty posledního ročníku, kteří mají zkrácený výukový semestr, zasedání oborových rad doktorských studijních programů, konání workshopů a mimořádných přednášek,
  4. osobní konzultace vyučujících se studenty,
  5. aktivity a činnosti studentských spolků,
  6. jakékoli další akce, které jsou spojeny s přítomností studentů v rozsahu studijních programů.

 

Čl. 2

Přítomnost pracovníků na pracovišti 

Po dobu platnosti opatření se zavádějí následující opatření týkající se přítomnosti pracovníků na pracovišti:

  1. Pracovníkům bude vstup do budovy umožněn v době od 6:00 do 15:00 po dohodě s pracovníkem recepce. V budově bude po dobu mimořádného opatření probíhat sanitární úklid.
  2. Akademickým pracovníkům je umožněna a doporučena práce z domova.
  3. TH pracovníkům je stanoven plán služeb na pracovišti, ve zbývajícím čase je taktéž umožněna práce z domova. 

 

Čl. 3

Povinnosti vyučujících 

Po dobu trvání mimořádných opatření se ukládá vyučujícím FIM UHK povinnost informovat studenty svých rozvrhových předmětových akcí i akcí mimo rozvrh o způsobu kompenzace výuky, kterou není možné realizovat standardní formou. Vyučující je odpovědný za předání všech informací studentům všech svých předmětů. V případě předmětů vyučovaných více vyučujícími je za provedení předání informací odpovědný garant předmětu. Vyučující je povinen nejpozději do 5 kalendářních dnů od vydání tohoto výnosu informovat studenty o:

  1. formě náhrady výuky, jejím rozsahu, očekávaných výstupech a způsobu kontroly těchto výstupů po ukončení mimořádných opatření,
  2. komunikační platformě s vyučujícím, která bude pro daný předmět závazná po dobu trvání mimořádných opatření (OLIVA, školní emaily, popř. další dostupné komunikační nástroje),
  3. dostupnosti výukových materiálů pro samostudium a způsobu, jakým tyto materiály budou studentům poskytnuty,
  4. tématech, která budou po dobu platnosti mimořádných opatření nahrazena v rámci vyučovaných kurzů samostudiem nebo jiným způsobem kompenzace výuky. Tato témata budou stanovena podle sylabů konkrétních předmětů v souvislosti s jejich obsahem,
  5. formě a způsobu konzultací, které je povinen nabídnout ke každému kurzu, jejich rozsahu a frekvenci po dobu trvání mimořádných opatření. Preferovány jsou konzultace školním emailem či prostřednictvím OLIVY, v případě zájmu vyučujícího též telefonicky, atd.

 

Čl. 4

Kompenzace zrušené výuky 

Vyučující je povinen oznámit studentům formu kompenzace výuky, která se nebude realizovat standardním způsobem po dobu platnosti mimořádných opatření. Mezi možnosti kompenzace patří:

  1. forma samostudia, realizovaná na základě studia doporučené literatury a dostupných elektronických zdrojů ke všem tématům, uvedených vyučujícím k samostudiu,
  2. forma e-learningových kurzů, uskutečněných prostřednictvím OLIVY,
  3. zadání seminárních a dalších odborných prací, které mají přímou souvislost s tématy daného předmětu,
  4. různé kombinace forem kompenzací v bodech a) až c) čl. 4.

 

Čl. 5

Povinnost studentů 

Formy zvolené kompenzace zrušené přímé výuky nahrazují přímou výuku. Vyučující může zahrnout výsledky samostudia či jiné formy kompenzace výuky do celkového hodnocení kurzu (jako součást zkoušky, popř. zápočtu) a má právo po studentech požadovat znalosti získané samostudiem či jinou formou kompenzace výuky při závěrečném hodnocení každého předmětu. Studenti se kompenzace výuky účastní podle instrukcí vyučujícího a v jím zvoleném rozsahu a formě, a to po celou dobu trvání mimořádných opatření.

 

Čl. 6

Komunikace ve studijních záležitostech 

Z důvodu uzavření všech budov pro studenty jsou zrušeny úřední hodiny studijního oddělení. Pro komunikaci je primárně doporučeno používat e-mailovou adresu studijni.fim@uhk.cz. V naléhavých případech lze kontaktovat v pracovních dnech studijní oddělení v době mezi 10:00 a 14:00 na telefonním čísle 493 332 222.

 

Čl. 7

Platnost 

Tento výnos vstupuje v platnost dne 11. 3. 2020 a platí do odvolání.

 

V Hradci Králové dne 11. 3. 2020

prof. RNDr. Josef Hynek, MBA, Ph.D.

děkan FIM UHK