Přednáška Acomware - retenční marketing a databáze klientů
Datum konání: 22. 4. 2024 11:35, Místo: J3, budova FIM UHK
Přednášející: David Vurma
Jak řekl marketér Simon Sinek: „Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás zákazník něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny jinde, aby mohli opět koupit u vás“. Proč má tedy většina firem problém s řízením svého marketingu na úrovni jednotlivých skupin zákazníků, přestože většina z nich ví, že marketing založený čistě na výkonnostním principu představuje do budoucna problém pro růst firmy? Odpověď je bohužel jednoduchá — nemají dostatečný přehled o své zákaznické databázi. A to jednak většinou proto, že nemají software, který by umožňoval jak sběr dat a analýzu databáze, tak návaznou přímou komunikaci se zákazníky. A současně jim obvykle chybí strategie, která by řešila práci s vlastní databází zákazníků. Bohužel se tento problém netýká jen malých firem nebo výrobních podniků, ale i celé řady velkých e-commerce hráčů.
Co se tedy ukážeme? Jak funguje Customer Data Platform software, k čemu je vhodný a co umožňuje. Řekneme si, jaký je rozdíl takových softwarů oproti CRM nebo ESP systémům. Mít software není rozhodně všechno, proto si ukážeme koncept, kterým je možné přemýšlet o marketingu a výtěžnosti vlastní databáze. V neposlední řadě si ukážeme, jak vypadá real-time RFM segmentace přímo napojená na komunikační kanály (e-maily, SMS, dopisy, věrnostní karty a podobně). To vše doplníme o ukázky z praxe u několika konkrétních firem.