FIM Koronavirus 1. 2. 2021

Opatření k režimu výuky v letním semestru

Čl. 1

Úvodní ustanovení

 

  • Veškerá výuka v letním semestru proběhne v plně distančním režimu ve všech formách všech studijních programů Fakulty informatiky a managementu.
  • Režim zkouškového období a soustředění kombinované formy bude upřesněn na základě epidemiologické situace v závěru výukové části semestru.
  • Případné rozvolnění vládních opatření bude využito k realizaci individuálních a skupinových prezenčních konzultací předmětů.
  • Přítomnost studentů na fakultě se v průběhu semestru řídí aktuálně platnými epidemiologickými opatřeními.

 

Čl. 2

Režim výuky prezenční formy

 

  • Přednášky budou poskytovány asynchronně, zejména formou komentovaných prezentací pro využití studenty před konáním praktických forem výuky (cvičení, seminář apod.). Přednáška tedy není přenášena v přímém přenosu v rozvrhované době, ale je připravena dopředu a je k dispozici v systému Oliva pro využití v libovolném čase
  • Přednášející je k dispozici pro konzultace v prostředí MS Teams v době výuky plánované v plánované v rozvrhu.
  • V rámci první konzultace k přednášce konkrétního předmětu jsou sděleny organizační pokyny. Zároveň jsou ve stručné podobě zveřejněny v Olivě.
  • Cvičení a semináře jsou vyučovány synchronně v časech určených rozvrhem s možností záznamu, či jiné formy shrnutí probírané látky pro pozdější využití.
  • Účast na výuce by neměla být zohledňována při hodnocení předmětu.

 

Čl. 3

Kombinovaná forma studia

 

  • Prezenční setkání se neuskuteční a původně plánovaná bloková výuka proběhne distanční formou.
  • Úvod prvního setkání každého předmětu proběhne synchronně bezkontaktní formou v čase plánovaném v rozvrhu KF v prostředí MS Teams a je využit zejména k instruování studentů a základní orientaci v materiálech předmětu.
  • Látka z původních prezenčních bloků je poskytována zejména formou komentovaných prezentací nebo záznamu bezkontaktní výuky.
  • Vyučující je v době původně plánovaných výukových bloků k dispozici ke vzdáleným konzultacím v prostředí MS Teams.

 

Čl. 4

Komunikace v průběhu bezkontaktních forem výuky

 

  • Hlavními nástroji bezkontaktní výuky jsou BlackBoard (Oliva), MS Teams a e-mail.
  • Vyučující a studenti využívají při komunikaci e-mailem výhradně e-mailové účty UHK.
  • Reakční doba vyučujícího na e-mail je maximálně 3 pracovní dny. Pokud vyučující na komunikaci nereaguje, je doporučeno kontaktovat nejprve vedoucího příslušné katedry, pokud bude problém přetrvávat lze kontaktovat studijní oddělení, popř. proděkana pro studijní záležitosti.
  • Pro komunikaci v rámci BlackBoardu (Olivy) je doporučeno nastavit e-mailové notifikace.
  • Pro online schůzky a výuku v reálném čase je využíván nástroj MS Teams.

 

Čl. 5

Závěrečná ustanovení

 

  • V případě zásadního zlepšení epidemiologické situace, které umožní dlouhodobý přechod na prezenční formy výuky, budou výše uvedená opatření pozastavena. O takové změně režimu bude rozhodnuto nejpozději týden před její účinností a ve stejné lhůtě bude oznámena všem studentům i pracovníkům fakulty.
  • Tento výnos nabývá platnosti a účinnosti dnem zveřejnění na úřední desce fakulty.

 

Celý výnos k dispozici ZDE