Opatření k režimu výuky v letním semestru
Čl. 1
Úvodní ustanovení
- Veškerá výuka v letním semestru proběhne v plně distančním režimu ve všech formách všech studijních programů Fakulty informatiky a managementu.
- Režim zkouškového období a soustředění kombinované formy bude upřesněn na základě epidemiologické situace v závěru výukové části semestru.
- Případné rozvolnění vládních opatření bude využito k realizaci individuálních a skupinových prezenčních konzultací předmětů.
- Přítomnost studentů na fakultě se v průběhu semestru řídí aktuálně platnými epidemiologickými opatřeními.
Čl. 2
Režim výuky prezenční formy
- Přednášky budou poskytovány asynchronně, zejména formou komentovaných prezentací pro využití studenty před konáním praktických forem výuky (cvičení, seminář apod.). Přednáška tedy není přenášena v přímém přenosu v rozvrhované době, ale je připravena dopředu a je k dispozici v systému Oliva pro využití v libovolném čase
- Přednášející je k dispozici pro konzultace v prostředí MS Teams v době výuky plánované v plánované v rozvrhu.
- V rámci první konzultace k přednášce konkrétního předmětu jsou sděleny organizační pokyny. Zároveň jsou ve stručné podobě zveřejněny v Olivě.
- Cvičení a semináře jsou vyučovány synchronně v časech určených rozvrhem s možností záznamu, či jiné formy shrnutí probírané látky pro pozdější využití.
- Účast na výuce by neměla být zohledňována při hodnocení předmětu.
Čl. 3
Kombinovaná forma studia
- Prezenční setkání se neuskuteční a původně plánovaná bloková výuka proběhne distanční formou.
- Úvod prvního setkání každého předmětu proběhne synchronně bezkontaktní formou v čase plánovaném v rozvrhu KF v prostředí MS Teams a je využit zejména k instruování studentů a základní orientaci v materiálech předmětu.
- Látka z původních prezenčních bloků je poskytována zejména formou komentovaných prezentací nebo záznamu bezkontaktní výuky.
- Vyučující je v době původně plánovaných výukových bloků k dispozici ke vzdáleným konzultacím v prostředí MS Teams.
Čl. 4
Komunikace v průběhu bezkontaktních forem výuky
- Hlavními nástroji bezkontaktní výuky jsou BlackBoard (Oliva), MS Teams a e-mail.
- Vyučující a studenti využívají při komunikaci e-mailem výhradně e-mailové účty UHK.
- Reakční doba vyučujícího na e-mail je maximálně 3 pracovní dny. Pokud vyučující na komunikaci nereaguje, je doporučeno kontaktovat nejprve vedoucího příslušné katedry, pokud bude problém přetrvávat lze kontaktovat studijní oddělení, popř. proděkana pro studijní záležitosti.
- Pro komunikaci v rámci BlackBoardu (Olivy) je doporučeno nastavit e-mailové notifikace.
- Pro online schůzky a výuku v reálném čase je využíván nástroj MS Teams.
Čl. 5
Závěrečná ustanovení
- V případě zásadního zlepšení epidemiologické situace, které umožní dlouhodobý přechod na prezenční formy výuky, budou výše uvedená opatření pozastavena. O takové změně režimu bude rozhodnuto nejpozději týden před její účinností a ve stejné lhůtě bude oznámena všem studentům i pracovníkům fakulty.
- Tento výnos nabývá platnosti a účinnosti dnem zveřejnění na úřední desce fakulty.
Celý výnos k dispozici ZDE.