FIM Koronavirus 24. 9. 2020

Režim výuky v zimním semestru akademického roku 2020/2021

S přihlédnutím k aktuálnímu vývoji epidemické situace a s ohledem na zdraví studentů i pracovníků se FIM UHK rozhodla k omezení hromadných vzdělávacích aktivit, při nichž je problematické zajistit základní epidemiologická doporučení a opatření. Oblast Královéhradeckého kraje sice doposud patří k méně postiženým oblastem, ale charakter studia na fakultě, při němž se setkávají studenti i vyučující z nejrůznějších regionů ČR i ze zahraničí, vede k tomu, že stupeň vyhlašovaný na základě lokálního „epidemiologického semaforu“ je pro naše prostředí použitelný jen velmi omezeně a nevyjadřuje skutečné riziko možného šíření onemocnění. Systém výuky na fakultě bohužel neumožňuje ustanovení neměnných stabilních studijních skupin a počty studentů potkávajících se na společných přednáškách přesahují doporučené hodnoty.

Z uvedených důvodů vedení fakulty rozhodlo od 29. 9. 2020 přejít na hybridní model výuky kombinující bezkontaktní výuku velkých přednášek a prezenční výuku skupin menších, zejména v rámci cvičení a seminářů.

 

Režim výuky se až do odvolání bude řídit následujícími pravidly:

Obecná pravidla osobní přítomnosti na fakultě

  • Ve všech prostorách fakulty včetně učeben je povinné používání roušek a dodržování zvýšených hygienických a epidemiologických opatření.
  • Důrazně se doporučuje nezdržovat se ve větších skupinách v budově v době mimo výuku.

Komunikace v průběhu bezkontaktních forem výuky

  • V úvodu semestru je přednášející nebo garant předmětu povinen v případě bezkontaktní formy výuky informovat studenty o plánovaném průběhu a organizaci bezkontaktní výuky hromadným e-mailem prostřednictvím IS-STAG a informace uveřejnit i v příslušném kurzu v Olivě.
  • Hlavními nástroji bezkontaktní výuky jsou BlackBoard (Oliva), MS Teams a e-mail.
  • Vyučující a studenti využívají při komunikaci e-mailem výhradně e-mailové účty UHK.
  • Reakční doba vyučujícího na e-mail je maximálně 3 pracovní dny. Pokud vyučující na komunikaci nereaguje, je doporučeno kontaktovat nejprve vedoucího příslušné katedry, pokud bude problém přetrvávat lze kontaktovat studijní oddělení, popř. proděkana pro studijní záležitosti.
  • Pro komunikaci v rámci BlackBoardu (Olivy) je doporučeno nastavit e-mailové notifikace.
  • Pro online schůzky a výuku v reálném čase je využíván nástroj MS Teams.

České studijní programy v prezenční formě studia

  1. Rozvrhové aktivity (RA) s počtem registrovaných studentů nad 50 jsou vyučovány bezkontaktně prostřednictvím nástrojů e-learningu (seznam dotčených RA).
    • Přednášky budou poskytovány zejména formou komentovaných prezentací pro asynchronní využití studenty ještě před konáním praktických forem výuky (cvičení, seminář apod.). Přednáška tedy není přenášena v přímém přenosu v rozvrhované době, ale je připravena dopředu a je k dispozici v systému Oliva pro využití v libovolném čase.  V době výuky plánované v rozvrhu je přednášející k dispozici pouze pro případné konzultace v prostředí MS Teams. 
    • Ostatní RA (cvičení, semináře apod.) nad 50 osob jsou vyučovány formou synchronního bezkontaktního e-learningu v časech určených rozvrhem s možností záznamu pro pozdější využití.
  2. Ostatní výuka do 50 osob včetně probíhá prezenčně dle rozvrhu při dodržování výše uvedených obecných pravidel.
  3. Výjimku z bodu 2 spočívající v převedení rozvrhové aktivity s méně než 50 studenty z prezenční do bezkontaktní formy může povolit vedoucí katedry, pokud vyučující patří do rizikové skupiny osob ohrožených COVID-19. V případě schválení je příslušný vyučující povinen informovat studenty takové aktivity předem hromadným e-mailem ve STAGu.
  4. Aktivity předmětu POHA probíhají dle stanoveného rozvrhu.

Seznam přednášek převedených do online podoby naleznete ZDE

České studijní programy v kombinované formě studia

  1. Prezenční setkání se neuskuteční a původně plánovaná bloková výuka proběhne bezkontaktní formou.
  2. Úvod prvního setkání každého předmětu proběhne synchronně bezkontaktní formou v čase plánovaném v rozvrhu KF v prostředí MS Teams a je využit zejména k instruování studentů a základní orientaci v materiálech předmětu.
  3. Látka z původních prezenčních bloků je poskytována zejména formou komentovaných prezentací nebo záznamu bezkontaktní výuky.
  4. Vyučující je v době původně plánovaných výukových bloků k dispozici ke vzdáleným konzultacím v prostředí MS Teams

Studijní programy v cizím jazyce

Výuka proběhne prezenčně dle naplánovaného rozvrhu při dodržení výše uvedených obecných pravidel.