Konzultační hodiny
St:
10:00-11:00
(
Konzultace je možné domluvit též individuálně jan.habl@uhk.cz
)
Konzultace je možné domluvit též individuálně jan.habl@uhk.cz
Publikace na UHK
HÁBL, Jan. Předmluva ke knize Výchova charakteru a výuka ctnosti ve školách. In: Výchova charakteru a výuka ctnosti ve školách, Broumov: Centrum rozvoje charakteru, 2024. ISBN 978-80-11-03264-7.
HÁBL, J.: VÝCHOVA CHARAKTERU A VÝUKA CTNOSTI VE ŠKOLÁCH. Broumov 2024.
HÁBL, J.: Lekce lidskosti. 2023.
HÁBL, Jan. Humanity is not completely lost. A Brief Exposition of Comenius’s Consultation on the Restoration of Human Affairs. Červený Kostelec: P. Mervart, 2022. ISBN 978-80-7465-529-6.
HÁBL, J.: Character matters Klíčové otázky charakterové výchovy. Hradec Králové 2022.
HÁBL, Jan. Komenského „methoda mravnosti“. In: Morální charakter jako pedagogický problém, Hradec Králové: Gaudeamus, 2022. ISBN 978-80-7435-853-1.
HÁBL, Jan. Na charakteru (nejen pedagoga) ve vzdělávání záleží. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2022, 72 (3), 415-420. ISSN 0031-3815.
HÁBL, Jan. OD ZAMĚSTNÁNÍ K POVOLÁNÍ. ESEJ O DUCHOVNÍ SLUŽBĚ MILOSLAVA KOŠŤÁLA. In: Zemědělsko-lesnický archivář a historik. Na paměť Miloslava Košťála, Praha: Národní archiv, 2022. ISBN 978-80-7469-123-2.
HÁBL, Jan. Harmonia, Scientia, Economia – tři motivy západní filosofie výchovy. Caritas et Veritas. 2021, 11 (2), 60-72. ISSN 1805-0948.
HÁBL, Jan. Character matters čili na charakteru v pedagogice záleží. In: 13. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2021. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. ISBN 978-80-7509-802-3.
HÁBL, Jan. Projekt Komenský 2020. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2021, 71 (2), 297-302. ISSN 0031-3815.
HÁBL, Jan. Lidskost není docela ztracena: Byl by Komenský v r. 2020 chartista?. Křesťanská revue. 2020, 88 (4), neuveden. ISSN 0023-4613.
HÁBL, Jan. Na charakteru záleží : je možné naučit dobru? ; Na charakteru záleží : problém učitelnosti dobra. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2020. ISBN 978-80-647-5443-5.
HÁBL, Jan. Parabible. Journal of european baptist studies. 2020, 20 154-155. ISSN 1213-1520.
HÁBL, Jan. "True peace of mind" allegorical narrative as a tool of moral (trans)formation in J. A. Comenius's Labyrinth. Ethics and bioethics : in Central Europe. 2019, 9 (3), 131-138. ISSN 1338-5615.
HÁBL, Jan. Lidskost není docela ztracena : stručný výklad Komenského Porady o nápravě věcí lidských. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2019. ISBN 978-80-7465-382-7.
HÁBL, Jan. The Allegory of Learning in Comenius’ Labyrinth of the World and Paradise of the Heart. In: Education and “Pädagogik” Philosophical and Historical Reflections (Central, Southern and South-Eastern Europe), Berlin: Peter Lang International Academic Publishers, 2019. ISBN 978-3-631-77511-0.
HÁBL, J.LOULA, D.: To nejlepší z Komenského porady o nápravě věcí lidských. Vojnův Městec 2019.
HÁBL, Jan, J. KUMPERA, R. ČERVENKA, DI. SMITH, K. RÝDL, M. PROCHÁZKA, M. VÍTEČKOVÁ, D. HANESOVÁ, R. SKORUNKOVÁ, P. FLOSS, P. HOŠEK, D. KRÁMSKÝ, Z. SVOBODOVÁ, J. VALEŠ. Utopismus, nebo realismus Komenského projektu nápravy věcí lidských?. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2019. ISBN 978-80-7465-409-1.
HÁBL, Jan. Vzdělávání pro život zodpovědný k lidem a přírodě dle J. A. komenského. In: Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí, Hradec Králové: Gaudeamus, 2019. ISBN 978-80-7435-755-8.
Životopis
Pozice a funkce na pracovišti
2 - 203911039000022039:
docent
2 - 203911039000022039:
odborný asistent
Vzdělání, kvalifikace
2 - 203911039000022039:
doc., PedF, Univerzita Karlova
2 - 203911039000022039:
dr., University of Wales, Velká Británie
2 - 203911039000022039:
Mgr., PedF, Univerzita J. E. Purkyně
2 - 203911039000022039:
EMF School of Biblical Studies, Welwyn, Velká Británie
2 - 203911039000022039:
Hansa Language Centre, Toronto, Canada
Přehled zaměstnání
2 - 203911039000022039:
Comenius Institute in Prague
2 - 203911039000022039:
ZŠ Malecí Nové Město nad Metují
2 - 203911039000022039:
PedF UHK
2 - 203911039000022039:
PedF UJEP
2 - 203911039000022039:
PedF UHK
Pedagogická činnost
2 - 203911039000022039:
Učitel Anglického jazyka
2 - 203911039000022039:
Odborný asistent PedF UHK, pedagogika, pedagogická antropologie, filosofie výchovy, etika, etická výchova
2 - 203911039000022039:
Odborný asistent PedF UJEP, pedagogika, pedagogická antropologie, filosofie výchovy, etika, etická výchova
Vědeckovýzkumná činnost
2 - 203911039000022039:
Projekt Komenský 2020
2 - 203911039000022039:
„I když se nikdo nedívá“. Fundamenty etického vychovatelství. Projekt Univerzity J. E. Purkyně SGS 2014-2016. Řešitel.
2 - 203911039000022039:
Jan Amos Comenius: Unchanging Legacy in changing Society." Projekt Univerzity J. E. Purkyně IGA 2014. Řešitel.
2 - 203911039000022039:
„Formativní funkce vyprávění." SGS UJEP Ústí nad Labem, 2014-2016. Spoluřešitel.
2 - 203911039000022039:
„Cesta k inkluzi". IPRM: SZ/001 ESF, 2014-2016. Spoluřešitel.
2 - 203911039000022039:
„Teaching and learning through a story." Projekt Univerzity J. E. Purkyně IGA 2013. Řešitel.
2 - 203911039000022039:
„Učit (se) příběhem." Projekt Univerzity J. E .Purkyně IGA 2012. Řešitel.
2 - 203911039000022039:
„Restoration of Comenius Heritage." Hermeneutický výzkum, monografie. Corner Stone Trust, USA, 2010-2011. Řešitel.
2 - 203911039000022039:
„Inovace studijních oborů na PdF UHK." Výzkum a tvorba studijních materiálů. Projekt ESF, č. projektu CZ.1.07/2.2.00/28.0036, 2008 - 2011. Spoluřešitel.
Zahraniční stáže
2 - 203911039000022039:
New College, Oxford, UK
2 - 203911039000022039:
Wheaton College, USA
2 - 203911039000022039:
Cidney Sussex College, Cambridge, UK
2 - 203911039000022039:
Cidney Sussex College, Cambridge, UK
2 - 203911039000022039:
Welwyn School of Biblical Studies, UK