Konzultační hodiny
Po:
10:45-11:30
St:
07:25-08:10
Konzultační hodiny jsou platné po dobu letního semestru AR 24/25. Doporučuji se předem na termínu domluvit emailem. Online konzultace jsou také možné.
Publikace na UHK
MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Communication and Interaction Practices in Czech Classrooms with a Teaching Assistant. Sustainability. 2024, 16 (3), "Article number: 989". ISSN 2071-1050.
SKUTIL, Martin, M. MANĚNOVÁ, HTT. LAM, NT. KIEU, J. WOLF, LTB. VAN, J. VÍTOVÁ. Distance Learning in Preparing Primary School Teachers During a Pandemic. TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics. 2024, 13 (2), 1387-1398. ISSN 2217-8309.
BOUFAHJA, Ines, J. WOLF, M. MANĚNOVÁ. The potential of classroom video recordings in detecting the TA-to-pupil, teacher-to-TA and peer interactions: An overview. Pedagogical Perspective. 2024, „Neuveden“ (27.03.2024), 62-73. ISSN 2822-4841.
KABADAYI, Abdülkadir, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic. TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics. 2022, 11 (2), 558-563. ISSN 2217-8309.
VÍTOVÁ, Jitka, J. WOLF, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2022, 72 (2), 217-234. ISSN 0031-3815.
MANĚNOVÁ, Martina, P. KNAJFL, J. WOLF. Motivation and Performance of Students in School Physical Education in Which Mobile Applications Are Used. Sustainability. 2022, 14 (15), "Article number: 9016". ISSN 2071-1050.
SKUTIL, Martin, M. MANĚNOVÁ, J. WOLF, J. VÍTOVÁ. ANALYZING THE FACTORS INFLUENCING THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ DIGITAL LITERACY SKILLS DURING COVID-19 PERIOD. International Journal of Quality in Education. 2021, 5 (1), 1-13. ISSN 2636-8412.
MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Combating the Coronavirus Pandemic in Small Schools. Sustainability. 2021, 13 (13), "Article Number: 7086". ISSN 2071-1050.
VÍTOVÁ, Jitka, M. MANĚNOVÁ, J. WOLF. Pohledy na diagnostiku školní připravenosti. 1.vyd. Červený Kostelec: P. Mervart, 2021. ISBN 978-80-7465-508-1.
MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL. Převrácená třída v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Media4u magazine. 2020, 17 (1), 10-13. ISSN 1214-9187.
MILKOVÁ, Eva, M. MANĚNOVÁ, L. CHADIMOVÁ, K. NTALIANIS. 3D technology in the cultural heritage and education context. International journal of education and information technologies. 2019, 13 (2019), 59-64. ISSN 2074-1316.
MILKOVÁ, Eva, L. CHADIMOVÁ, M. MANĚNOVÁ. 3D technology in the sphere of cultural heritage and serious games. In: APSAC 2018. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-3-030-21506-4.
KNAJFL, Pavel, M. MANĚNOVÁ. Influencing motivation and motoric performance through mobile applications in physical education. In: The Annual International Conference On Cognitive – Social And Behavioural Sciences. Nicosia: Future academy, 2019.
KOŠEK BARTOŠOVÁ, Iva, M. MANĚNOVÁ. PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE A INTERAKCE V RÁMCI PRAXÍ STUDENTŮ 1. STUPNĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY. In: PREMENY ŠKOLY A UČITEĽSKÉ VZDELÁVANIE V HISTORICKOM KONTEXTE A NOVÉ PERSPEKTÍVY. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-555-2267-8.
CÍRUS, Lukáš, M. MANĚNOVÁ, J. ŠKODA. Teachers' attitudes towards ICT and their reflection in the pupils´digital literacy. 1.vyd. Ústí nad Labem: Educa PF UJEP, 2019. ISBN 978-80-7561-191-8.
MANĚNOVÁ, Martina. Učitelství pro první stupeň základní školy. In: Ucitelské studijní programy a formování obcanských a sociálních kompetencí, Hradec Králové: Gaudeamus, 2019. ISBN 978-80-7435-755-8.
MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL, J. BURGEROVÁ. Analysis of teaching programmes for interactive boards. International journal of information and education technology. 2017, 7 (9), 690-693. ISSN 2010-3689.
MANĚNOVÁ, Martina, J. VÍTOVÁ, R. NOVOTNÝ. DIGITAL PRE-LITERACY. In: 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Valencia: IATED, 2017. ISBN 978-84-697-6957-7.
NOVOTNÝ, Radek, M. MANĚNOVÁ. Gender Differences In Attitudes To Technology In Czech Primary Education. In: 8th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). Nicosia: Future academy, 2017.
SVATOŠ, Tomáš, M. MANĚNOVÁ. Learning from Visual Materials: A Psycho-Didactic Experiment. Acta technologica Dubnicae. 2017, 7 (1), 43-58. ISSN 1338-3965.
Životopis
Vzdělání, kvalifikace
2012:
doc. Predškolská a elementárna pedagogika
1999 - 2003:
Ph.D. Teória vyučovania predmetov všeobecnovzdelávacej a odbornej povahy v špecializácii teória vyučovania technických odborných predmetov, UMB Banská Bystrica, Fakulta prírodných vied
1982 - 1987:
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 5.-12. postupný ročník fyzika - základy techniky
Přehled zaměstnání
2007:
Ústav primární a preprimární pedagogiky PdF UHK v Hradci Králové, odborný asistent , docent
1997 - 2007:
PdF UHK v Hradci Králové Katedra technických předmětů, odborný asistent
1987 - 1997:
Střední odborné učiliště a střední odborná škola textilní a galanterní Třebechovice pod Orebem, učitel všeobecně vzdělávacích předmětů
Pedagogická činnost
Garant studijního programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Didaktika - Člověk a jeho svět 1, 2 - garant, vedení přednášek, seminářů
Didaktika informačních a komunikačních technologií - garant, vedení přednášek, cvičení
Moderní výukové metody – garant, vedení přednášek
Integrovaná didaktika – garant, vedení přednášek
Akademické, univerzitní a další aktivity
2008 - 2016:
proděkan PdF UHK pro celoživotní vzdělávání, praxe a rozvoj