Vivat academia, Vivant professores! Gratulujeme k novým habilitacím a profesurám
Univerzita Hradec Králové se v posledních měsících rozrostla o řadu skvělých nových docentek, docentů a profesorů. Gratulujeme!
Pedagogická fakulta
Adrián Agricola
Rektor Masarykovy univerzity prof. Martin Bareš jmenoval ke dni 1. 5. 2022 Mgr. Adriána Agricolu, Ph.D., docentem pro obor Kinantropologie, a to na základě návrhu Vědecké rady Fakulty sportovních studií MUNI. Mgr. Adrián Agricola, Ph.D. úspěšně obhájil svou habilitační práci s názvem “ Relative Age Effect: Vplyv dátumu narodenia na športovú výkonnosť.“ Na Pedagogické fakultě UHK doc. Agricola připravuje studenty bakalářských a magisterských studijních programů pro jejich budoucí profesi učitele tělesné výchovy.
doc. Mgr. Adrián Agricola, Ph.D.
Působí na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové od roku 2015. Od roku 2021 je vedoucím Katedry tělesné výchovy a sportu PdF UHK. Působí také jako předseda Univerzitního sportovního klubu. V budoucnu by se rád zaměřil na rozvoj katedry, studijních programů včetně otevření doktorského studia a implementaci nových trendů do výuky tělesné výchovy.
Jan Hábl
Profesorský dekret Jan Hábl z Katedry pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty UHK převzal v pražském Karolinu 17. června 2022. Jeho primárním oborem je filozofie výchovy se zaměřením na celostní a morální výchovu. Dlouhodobě se zabývá pedagogickým odkazem J. A. Komenského a popularizuje jej.
prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D.
Vystudoval filozofii výchovy při University of Wales. Věnoval se výzkumu v Komenského institutu v Praze a několik let působil také na univerzitě v Ústí nad Labem. Habilitoval v roce 2016 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Dlouhodobě působí na Katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty UHK. Přednáší v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání.
Fakulta informatiky a managementu
Miloslava Černá
Tehdy ještě doktorka Miloslava Černá vystoupila 16. února 2022 před Vědeckou radou Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové s prezentací habilitační práce “Blended-learning koncept vzdělávání v univerzitním prostředí” a přednáškou “Tvorba obsahu e-kurzů a rekomendační systém”. Habilitační práci vystavěla na vzájemně propojených tématech - schématu využívání sociálních médií, analýze potřeb studentů v jazykovém vzdělávání, testování použitelnosti webu, expektačním modelu a rekomendačním systému. S účinností od 1. dubna 2022 se tak stala docentkou v oboru Informační a komunikační technologie ve vzdělávání.
Ráda bych poděkovala manželovi a synovi za podporu na domácím poli. Děkuji kolegům za podporu na poli akademickém, obzvláště paní docentce Klímové, vedoucí Katedry aplikované lingvistiky, za inspiraci a motivaci a paní docentce Poulové za pracovní a výzkumné příležitosti. Velmi si vážím toho, že jsem měla možnost poznat osobnosti, jakými jsou profesor Mikulecký, profesorka Mechlová a profesor Švejda, kteří přinášejí do akademického světa noblesu svojí vlídností, kultivovaností a moudrostí.
Martina Pásková
Doc. Ing. Martina Pásková, Ph.D., vystoupila 30. března 2022 před Vědeckou radou Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze s prezentací habilitační práce “Udržitelnost rozvoje cestovního ruchu v regionu” a s účinností 8. dubna 2022 se stala docentkou.
Docentka Pásková působí na Katedře rekreologie a cestovního ruchu FIM UHK od roku 2012. Již 22 let se aktivně věnuje problematice udržitelnosti rozvoje cestovního ruchu. Konzistentně upozorňuje na rostoucí potřebu zajišťování této udržitelnosti a poukazuje na přínos turismu pro regionální rozvoj a na nutnost komplexního přístupu k němu.
Ráda bych poděkovala svým rodičům, a především svému příteli a kolegovi profesoru Zelenkovi za soustavnou motivaci a podporu. Mé díky patří také celému týmu Katedry rekreologie a cestovního ruchu za pochopení a vstřícnost, a to zejména vedoucímu této katedry doktoru Hrušovi za shovívavost k mému rozmanitému působení v akademické sféře i v komunitě geoparků. Prorektoru pro vědu a tvůrčí činnost, profesoru Krejcarovi, bych ráda poděkovala za nesčetné cenné rady a děkanovi fakulty, profesoru Hynkovi, za jeho podporu při habilitačním řízení.
Ivan Soukal
Ve druhé polovině dubna se Ivan Soukal představil a následně 12. května obhájil svoji habilitační práci s názvem “Problém ceny v odvětví síťových služeb” před Vědeckou radou Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. S účinností od 1. června 2022 byl jmenován docentem v oboru Ekonomika a management. Docent Soukal se na půdě FIM UHK pohybuje již od roku 2002, a to ještě jako student Informačního managementu. Následně na Katedře ekonomie absolvoval doktorské studium, které úspěšně zakončil v roce 2012. V průběhu svého působení na fakultě vyučoval studenty v rámci všech součástí Univerzity Hradec Králové a nyní převážně učí na FIM. Z jeho předmětů lze jmenovat například Mezinárodní finance a Bankovní produkty a služby. Současně si ale pro radost občas zaběhne přednášet na sousední Filozofickou fakultu.
Ivan Soukal aktivně participuje na různých projektech např. Technologické agentury ČR, Grantové agentury ČR, projektu institucionální spolupráce v rámci fondu EEA nebo se podílí na inovačních voucherech. Každoročně se jako tajemník účastní „projektu“ konference Hradecké ekonomické dny, která letos oslavila své 20. výročí.
„Samotná habilitační práce byla také takovým „osobním projektem“. Bez zázemí v rodině by to šlo těžko a pak tu jsou kolegové, kterým patří dík za náměty nebo pomoc při řešení přípravy habilitačního řízení. Vedle rodiny tedy díky především Honzovi, Petře, Václavovi, Haně, Tomášovi, Ladislavovi, Katce a dalším.“
Přírodovědecká fakulta
Štěpán Hubálovský
Profesorský dekret převzal prof. RNDr. Štěpán Hubálovský, Ph.D., v pražském Karolinu 17. června 2022. Na Katedře aplikované kybernetiky Přírodovědecké fakulty UHK působí Štěpán Hubálovský jako vedoucí od roku 2010, na PřF UHK zároveň zastává i pozici proděkana pro strategii, rozvoj a legislativu.
Prof. RNDr. Štěpán Hubálovský, Ph.D., se dlouhodobě zabývá aplikacemi vědeckého modelování a počítačových simulací reálných, zejména fyzikálních systémů ve vzdělávacím procesu:
Matematické modely a počítačové simulace mají ve vzdělávání velký význam a v posledních letech je na jejich využití ve výuce kladen důraz. Tvorba simulačních modelů a vizualizací umožňuje studujícím porozumět základním procesům v reálných systémech, rozvíjet intuici a zobrazit i reálně neproveditelný experiment.