Často kladené dotazy (FAQ)
Potvrzení o studiu na akademický rok lze studentovi potvrdit nejdříve v den zápisu do ročníku - platí pro první i vyšší ročníky.
Student plynule pokračující ve studiu v dalším roce studia má na potvrzení o studiu datum od: 1. 9.
Potvrzení o studiu se vystavuje maximálně do konce akademického roku, ve kterém je student zapsán, zpravidla do 31. 8. (pokud není rektorským výnosem určeno jinak).
Potvrzení o studiu získá student z IS/STAG: Moje studium - Průběh studia, portlet Dokumenty a jsou 2 možnosti vystavení potvrzení:
- Potvrzení o studiu - Klasické papírové potvrzení o studiu. Student si potvrzení vygeneruje sám a vytištěné předloží na studijním oddělení. Referentka potvrzení zkontroluje, opatří razítkem a podpisem.
- Elektronické potvrzení o studiu - Elektronicky podepsané potvrzení o studiu (platné pouze v elektronické podobě, vytištěné nemá platnost). Student si potvrzení vygeneruje sám, potvrzení je automaticky opatřeno digitální pečetí UHK. Vytvořený dokument se studentovi zobrazí v IS/STAG v Moje studium - Nahlížení do spisu, kde si ho může stáhnout.
Potvrzení jiných speciálních formulářů z úřadů potvrdí rovněž studijní oddělení (např. od dopravce, správy sociálního zabezpečení, apod.). Potvrzení mějte předvyplněná s vašimi základními osobními údaji.
- HROMADNÉ UZNÁNÍ PŘEDMĚTŮ
Hromadně nelze uznat předměty starší než pět let. Rozhodným údajem je kalendářní rok splnění předmětu.
- INDIVIDUÁLNÍ UZNÁNÍ PŘEDMĚTŮ
Uznání předmětu je v kompetenci garanta příslušného předmětu (ten může odkázat studenta na konkrétního vyučujícího). Nejprve si student sám předem vyjedná s jednotlivými garanty uznání předmětů. Předměty, u kterých se domluvil na uznání, si student musí sám zapsat do studijního plánu v IS/STAG v termínech určených harmonogramem studia pro úpravu studijního plánu.
Poté student sepíše žádost o individuální uznání předmětů - do žádosti vypíše všechny předměty, které chce na základě domluvy s vyučujícími uznat a odůvodní, na jakém základu se předměty uznávají. Použije se Obecný formulář žádosti. Žádost bude opatřena dokladem o zaplacení poplatku 500 Kč, který v době podání žádosti musí být již připsán na účet FIM. V případě, že byla částka již připsána na účet FIM, vydá referentka studentovi potvrzenou kopii žádosti, kterou student předloží vyučujícímu, se kterým si vyjednal uznání předmětu. Vyučující po kontrole předložené žádosti zapíše studentovi splnění předmětu do IS/STAG. Poplatek 500 Kč za uznání předmětů je za jednu žádost (bez ohledu na počet uznávaných předmětů uvedených v jedné žádosti).
Uznání předmětů z bakalářského studia do navazujícího magisterského studia:
Student, zapsaný v navazujícím magisterském studiu FIM, může požádat o uznání povinného i volitelného předmětu svého studijního plánu navazujícího magisterského studia, na základě již absolvovaného shodného předmětu v předchozím úspěšně dokončeném bakalářském studiu FIM, který byl pro něho v rámci bakalářského studia povinný. V takovém případě student nepodává písemnou žádost o individuální uznání předmětů a přímo osloví příslušného garanta předmětu a domluví si s ním uznání. Předměty, u kterých se domluvil na uznání, si student sám zapíše do studijního plánu v IS/STAG v termínech pro úpravu studijního plánu stanovených harmonogramem akademického roku. Garant (popř. pověřený vyučující) zapíše studentovi splnění předmětu do IS/STAG.
Takovéto uznání musí student vyřešit během prvního roku studia na navazujícím magisterském studijním programu.
- UZNÁNÍ PŘEDMĚTŮ Z MIMOŘÁDNÉHO STUDIA PŘEDMĚTŮ (MSP) NA IDV
Pokud student předmět v rámci celoživotního vzdělávání splní, může požádat o uznání předmětu z mimořádného studia na IDV do řádného studia. Použije se Obecný formulář žádosti. Poplatek za takovou žádost je 500 Kč a žádost se podává na studijní oddělení. POZOR: Žádost o uznání předmětu z MSP do řádného studia je nutné podat v akademickém roce, ve kterém student předmět splnil na IDV.
Podmínkou studia MSP je, že student nemá daný předmět zapsaný ve svém studijním plánu řádného studia v tomtéž semestru.
Pokud student v akademickém roce plní více předmětů v rámci MSP na IDV, může si pak podat jen jednu žádost o uznání do řádného studia všech takto splněných předmětů za jeden poplatek 500 Kč (není nutné podávat žádost pro každý předmět zvlášť).
Informace a pokyny k MSP, termíny pro podání přihlášky atd. naleznete na stránkách IDV.
PODMÍNKY V OBLASTI KREDITŮ
- V PRVNÍM ROCE STUDIA (v 1. ročníku bakalářského a 1. ročníku magisterského navazujícího studia) je první kontrola provedena k poslednímu dni zkouškového období zimního semestru - termín kontroly je uveden v Harmonogramu akademického roku. K tomuto datu musí student 1. ročníku získat alespoň 15 kreditů.
- PRO POSTUP DO VYŠŠÍHO ROČNÍKU (do 2. a vyššího ročníku) je kontrola provedena vždy k poslednímu dni akademického roku (zpravidla k 31. 8.) - termín kontroly je uveden v Harmonogramu akademického roku. K tomuto datu musí student získat od začátku hodnoceného studia:
v PREZENČNÍ formě studia
pro zápis do 2. roku minimálně 40 kreditů
pro zápis do 3. roku minimálně 80 kreditů
pro zápis do 4. roku minimálně 120 kreditů
pro zápis do 5. roku minimálně 160 kreditů
pro zápis do každého dalšího roku vždy nejméně dalších 40 kreditů
v KOMBINOVANÉ formě studia BAKALÁŘSKÉHO studijního programu
pro zápis do 2. roku minimálně 33 kreditů
pro zápis do 3. roku minimálně 62 kreditů
pro zápis do 4. roku minimálně 85 kreditů
pro zápis do 5. roku minimálně 107 kreditů
pro zápis do každého dalšího roku vždy nejméně dalších 33 kreditů
v KOMBINOVANÉ formě studia MAGISTERSKÉHO NAVAZUJÍCÍHO programu
pro zápis do 2. roku minimálně 37 kreditů
pro zápis do 3. roku minimálně 72 kreditů
pro zápis do 4. roku minimálně 109 kreditů
pro zápis do každého dalšího roku vždy nejméně dalších 37 kreditů.
PODMÍNKY V OBLASTI PLNĚNÍ POVINNÝCH PŘEDMĚTŮ
Pokud student nevykoná zkoušku z předmětu, jehož absolvování je pro daný studijní program povinné a který má student zapsán podruhé, případně opětovně na základě rozhodnutí děkana, bude mu studium ukončeno.
Pokud student nesplní výše uvedené podmínky, je mu studium ukončeno podle § 56 odst. 1 písm. b) zákona. Dnem ukončení studia je den nabytí právní moci příslušného rozhodnutí. Při nesplnění podmínek pro pokračování ve studiu nemusí student čekat na vydání rozhodnutí o ukončení studia ze strany fakulty a může i sám oznámit zanechání studia.
Nabídka sekce: Praktické informace