- Pracoviště:
PdF
- Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky
- odborný asistent
- E-mail: stanislav.michek@uhk.cz
- Telefon: 493331331
- Budova: A
- Místnost: 32180 2. podlaží
Konzultační hodiny
Po:
09:55-10:40
Út:
14:55-15:40
Pro jiný čas konzultací napište email. Po domluvě je možné konzultovat také v MS Teams.
Publikace na UHK
MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, M. HERYNKOVÁ. Emoční inteligence studentek/ů učitelství pro MŠ a 1. st. ZŠ. In: XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu „Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání". Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
HLOUŠKOVÁ, Lenka, D. KRYŠTOF, S. MICHEK. Spolupráce středních odborných škol a zaměstnavatelů. In: XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu „Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání". Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
HLOUŠKOVÁ, Lenka, D. KRYŠTOF, S. MICHEK. Spolupráce středních škol a zaměstnavatelů (zpráva z dotazníkového šetření). Dostupné z: https://vzdelavaniaprace.cz/eqavet/wp-content/uploads/sites/3/2023/08/Spoluprace-strednich-skol-a-zamestnavatelu-1.pdf.
MICHEK, Stanislav. Metodický list k implementaci autoevaluačního nástroje v předmětu Školský management a evaluace - využití videonahrávky při vzájemné hospitaci učitelek MŠ.
MICHEK, Stanislav. Metodický list k implementaci prvku reflexe v předmětu Management a evaluace školy - skupinový rozhovor podle struktury Balintovské skupiny.
MICHEK, Stanislav, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ, JM. HAVIGEROVÁ. Rozvoj emoční inteligence u studentek učitelství předškolního a elementárního vzdělávání. Pedagogická orientace. 2022, 32 (3), 204-229. ISSN 1211-4669.
SPILKOVÁ, Vladimíra, S. MICHEK. Tvorba případových studií vzdělávací politiky. In: Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky, Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 2022. ISBN 978-80-7392-398-3.
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, S. MICHEK, J. POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Úzkostnost učitelů v důsledku pandemické zkušenosti v Královehradeckém a Olomouckém kraji. In: XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu „Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu“. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, M. HERYNKOVÁ, V. HORNÁČKOVÁ, I. KOŠEK BARTOŠOVÁ, Y. POHNĚTALOVÁ. Závěrečná zpráva projektu „Nebojme se prožívání“.
MICHEK, Stanislav, V. SPILKOVÁ. Pád kariérního systému pro pedagogické pracovníky v roce 2017 – případová studie vzdělávací politiky. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2021, 71 (3), 323-350. ISSN 0031-3815.
MICHEK, Stanislav, JM. HAVIGEROVÁ, PV. JANA. Reflexe profesní adaptace prvostupňových učitelů na změny ve vzdělávání v průběhu první vlny pandemie Covid-19. In: Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Brno: MSD, 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
MICHEK, Stanislav. Evaluace v práci ředitelů škol – přehledová studie. Dostupné z: https://capv.cz/wp-content/uploads/2020/10/3_michek.pdf.
MICHEK, Stanislav, M. CHVÁL, M. POL. Peer Review in Czech Education: A Recognized but Somewhat Neglected Tool for School Development. In: School Peer Review for Educational Improvement and Accountability., Cham: Springer, 2020. ISBN 978-3-030-48129-2.
JUKLOVÁ, Kateřina, S. MICHEK, P. SOUKUP, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ. Studentovo hodnocení výuky: validace a adaptace dotazníku CEQ pro podmínky českých vysokých škol. Pedagogická orientace. 2020, 30 (1), 32-60. ISSN 1211-4669.
MICHEK, Stanislav. 7 podkapitol z publikace "Na cestě ke kvalitní škole".
MICHEK, Stanislav, D. LUKSCH. EVALUATION IN WORK OF PRINCIPALS: AN ANALYSIS OF THE METHODOLOGY APPROACHES. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). CYPRUS: Future academy, 2019.
MICHEK, Stanislav. Jak zkoumat hodnocení učitelů řediteli základních škol?. In: PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2019. ISBN 978-80-7494-463-5.
MICHEK, Stanislav. Rozdíly v konstrukci dotazníků používaných k hodnocení pedagogické činnosti vysokoškolského učitele studenty. In: VYSOKOŠKOLSKÝ UČITEL – VZDĚLÁVÁNÍ, PRAKTIKY, POZICE. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2019. ISBN 978-80-7454-918-2.
JUKLOVÁ, Kateřina, M. CHVÁL, S. MICHEK, J. VONDROUŠOVÁ. Studentská hodnocení výuky s využitím dotazníku CEQ: analýza zahraničních zkušeností. Pedagogická orientace. 2019, 29 (3), 290-335. ISSN 1211-4669.
UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ. Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu - XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Uspořádal MICHEK, Stanislav, J. VONDROUŠOVÁ, J. VÍTOVÁ, P. AMBROŽOVÁ, K. JUKLOVÁ, P. VACEK, K. ZÁŘECKÁ, M. SKUTIL, M. PŮŽA, P. BESEDOVÁ, D. VRABCOVÁ. 13.09.2017 - 14.09.2017.
Životopis
Pozice a funkce na pracovišti
od 2013:
odborný asistent
Vzdělání, kvalifikace
2008 - 2013:
Ph.D. - Pedagogika (disertační práce: Externí evaluace odborných škol realizovaná partnery na stejné úrovni; školitel: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.) - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
2001 - 2003:
Bc. - Učitelství odborných předmětů (Název bakalářské práce: Srovnávací studie přípravy učitelů odborných předmětů v ČR a severských zemích) - MÚVS ČVUT
1997 - 2003:
Ing. - Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky (Název diplomové práce: Analýza personálního managementu výrobního podniku) - FEL ČVUT
Přehled zaměstnání
2004 - 2015:
odborný pracovník v Národním ústavu pro vzdělávání (dříve Národní ústav odborného vzdělávání). Odborné zaměření: Zajišťování kvality a evaluace ve vzdělávání
Pedagogická činnost
Školský management a evaluace pro sociální pedagogy, učitelství pro MŠ a pro 1. st. ZŠ
Personální management a hodnocení pro MŠ
Management rozvojových projektů, Ekonomika a finanční management I a II
Metodologie spočenských věd pro učitelství pro MŠ a pro 1. st. ZŠ
Vědeckovýzkumná činnost
2009 - 2012:
řešitel ESF projektu „AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě“ (CZ 1.07/4.1.00/06.0014; 05/2009-08/2012) – www.nuv.cz/ae
2007 - 2009:
spoluřešitel LdV projektu „Peer Review Extended II“ (LLP-LdV/TOI/2007/AT/0011 – term 1. 11. 2007 – 31. 10. 2009; http://www.peer-review-education.net/)
2005 - 2007:
spoluřešitel ESF projektu „Kvalita I: Nová závěrečná zkouška“ (http://www.kvalita1.nuov.cz/)
2005 - 2007:
spoluřešitel LdV projektu "QualiVET- Quality development and quality assurance with labour market reference for the Vocational Education an Training systems in the metal sector" (Call EAC/11/04 – term 1. 10. 2005 – 30. 9. 2007; http://www.qualivet.info/)
Zahraniční stáže
2014:
výukový pobyt Erasmus: Saxion University of Applied Sciences, School of Social Work v Enschede (Nizozemí) ve dnech 17. 3. - 21. 3. 2014
2013:
pobyt v rámci ESF projektu Inovace studijních programů PdF – KA9 v Enschede, Saxion University of Applied Sciences, School of Social Work ve dnech 21. 5.-24. 5. 2013
2012:
organizace studijní návštěvy SVES 2011 – 2012 č. 170 - New setting up system and supporting school in self-evaluation in Czech Republic (17 účastníků z 12 zemí Evropy), která se uskutečnila v Praze ve dnech 14. 5. -18. 5. 2012
2010:
studijní pobyt SVES 2009 – 2010 č. 149 - The balance of accountability, support and school autonomy (11 účastníků z 10 zemí Evropy), který se konal na Saechsisches Bildungsinstitut (www.sbi.de) v Drážďanech (Německo) ve dnech 17. 5. - 21. 5. 2010
2007:
studijní pobyt ARION 2006 – 2007 č. 20.23 - Quality assurance and assessment in adult education (14 účastníků z 8 zemí Evropy), který se na Vuxenutbildningen - Adult Education Authority of Goteborg v Goteborgu (Švédsko) ve dnech 28. 5. – 1. 6. 2007
Akademické, univerzitní a další aktivity
od 2008:
člen České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV)
2008 - 2009:
aktivní spolupráce při přípravě a realizaci akcí pořádaných MŠMT v rámci předsednictví ČR v Radě EU v první polovině roku 2009
2005 - 2009:
zástupce České republiky v Evropské síti pro zajišťování kvality odborného vzdělávání a přípravy (ENQA-VET, www.eqavet.eu)