Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
- Pracoviště: PdF - Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky
- odborný asistent
- E-mail: martin.skutil@uhk.cz
- Telefon: 493331344
- Budova: A
- Místnost: 33250 3. podlaží
Konzultační hodiny
Po: 15:45-16:30 ( zimní semestr )
Jindy po dohodě emailem. Po domluvě je možné konzultovat také v MS Teams.
Akademické profily
Publikace na UHK
Životopis
Pozice a funkce na pracovišti
2009 - 2023: Zástupce vedoucího ústavu
2005 - 2023: Odborný asistent
Vzdělání, kvalifikace
2018 - 2020: Mgr. v oboru Pedagogika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
2015 - 2018: Bc. v oboru Pedagogika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
2002 - 2009: Ph.D. v oboru Pedagogika; Filozofická fakulta, Masarykova univerzita v Brně
1997 - 2002: Mgr. v oboru učitelství Historie-společenské vědy, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové
Přehled zaměstnání
2022 - 2023: Odborný asistent, Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova
2016 - 2021: Národní pedagogický institut ČR (Národní ústav pro vzdělávání), Projekt P-KAP
2014 - 2016: Středoškolský učitel, předmět Pedagogika, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola, VOŠ a Jazyková škola s právem SJZ, s. r. o.
2005 - 2023: Odborný asistent, Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové
Pedagogická činnost
Primární pedagogika
Didaktika primární školy
Vlastivěda historická
Vlastivěda geografická
Moderní výukové metody
Effective Teaching Methods (in English)
Vědeckovýzkumná činnost
2022 - 2024: spoluřešitel projektu specifického výzkumu č. /2022 Pedagogická komunikace a interakce ve výuce s asistentem pedagoga
2019 - 2020: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2103/2019 Formativní hodnocení a sebehodnocení na 1. stupni ZŠ
2018: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2107/2018 Typy hodnocení na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů
2016: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2105/2016 Požadavky na učitele primární školy z pohledu vedoucích pedagogických pracovníků
2015: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2104/2015 Výukové metody v primárním vzdělávání z pohledu aktérů edukačního procesu
2014: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2106/2014 Analýza edukačního procesu z hlediska využití výukových metod
2013: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2108/2013 Výzkum implementace materiálních didaktických prostředků do výuky vlastivědy na 1. stupni ZŠ
2012: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2102/2012 Zdroje informací v životě školáků na 1. stupni ZŠ
2011 - 2013: spoluřešitel GAP407/11/0426 Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném
2011: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2106/2011 Možnosti využití moderních informačních technologií při výuce na 1. stupni ZŠ
2010: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2116/2010 Rituál jako jeden z prvků primární edukace
2009: řešitel projektu FRVŠ č. 177/2009 Vytvoření nového předmětu "Základy metodologie společenských věd"
2007 - 2008: spoluřešitel GA ČR 406/07/1482 Výzkum implementace základních cílů vzdělávání (tzv. 4 pilíře) v primárním vzdělávání ve školách v ČR.
Zahraniční stáže
2019: Carl von Ossietzky University of Oldenburg, Německo
2017: VIA University College, Viborg, Dánsko
2017: La Salle University Center, Madrid, Španělsko
2016: Royal University of Phnom Penh, Kambodža
2015: Dong Thap University? Cao Lanh, Vietnam
2014: Catholic University of Valencia “San Vicente Mártir”, Valencia, Španělsko
2014: Teachers’ and trainers’ continuing professional development and career opportunities, Poitiers, Francie
2012: Mugla Sitki Koçman University, Turecko
2012: Abo Akademi University, Vaasa, Finsko
2012: Lessius University College, Mechelen, Belgie
2011: Language Teaching Centre, Brighton, Velká Británie
2011: Joensuu University Teacher Training School, Finsko
2010: Oslo University College, Norsko
2009: Creativity and Innovation: Key Elements to Lifelong Learning, Hamrun, Malta
2008: Tallinn University, Estonsko
2008: Stenden University, Meppel, Nizozemsko
2007: Volda University College, Norsko
2007: Quality in Education: Global learning in a local context. EU, Umeo, Švédsko
2006: Sakarya University, Turecko
2004: ActiLingua Sprach Schule, Vídeň, Rakousko
2003: Harrow House Language School, Londýn, Velká Británie
Akademické, univerzitní a další aktivity
2019 - 2023: člen Rady studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF UHK
2011 - 2021: člen Rady vysokých škol
2010 - 2011: hlavní organizátor studijních návštěv učitelů z Velké Británie v rámci programu TIPD
2010: hlavní organizátor workshopu Rady Evropy v rámci programu Pestalozzi "Creativity and Innovation in Teachers Profession"
2003 - 2022: člen České asociace pedagogického výzkumu
2003 - 2022: člen České pedagogické společnosti