Zpět

Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.

Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Pracoviště: PdF - Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky
odborný asistent
E-mail:
Telefon: 493331344
Budova: A
Místnost: 33250 3. podlaží

Konzultační hodiny

Po: 15:45-16:30 ( zimní semestr )

Jindy po dohodě emailem. Po domluvě je možné konzultovat také v MS Teams.


Akademické profily

Publikace na UHK

MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Communication and Interaction Practices in Czech Classrooms with a Teaching Assistant. Sustainability. 2024, 16 (3), "Article number: 989". ISSN 2071-1050.

SAK, Ramazan, M. SKUTIL, İT. ŞAHIN-SAK, P. ZIKL, E. NAS, M. HERYNKOVÁ. Czech and Turkish Preschool Teachers’ Compassion and Psychological Well-being. Early Childhood Education Journal. 2024, 52 (6), 1165-1179. ISSN 1082-3301.

MISTRY, Hemendra S., M. SKUTIL. Attitudes of pre-service teachers towards inclusive education for all in India. Journal of Exceptional People. 2022, 11 (20), 39-53. ISSN 1805-4978.

KABADAYI, Abdülkadir, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. ICT Equipment in the Kindergartens for Sustainable Education from Kindergarten Principals’ Perspectives in the Czech Republic. TEM Journal : Technology, Education, Management, Informatics. 2022, 11 (2), 558-563. ISSN 2217-8309.

VÍTOVÁ, Jitka, J. WOLF, M. SKUTIL, M. MANĚNOVÁ. Inkluzivní vzdělávání na plně organizovaných základních školách. Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. 2022, 72 (2), 217-234. ISSN 0031-3815.

SKUTIL, Martin. Metodický list k implementaci autoevaluačního nástroje: Modelová příprava v rámci předmětu Didaktika primární školy.

SKUTIL, Martin. Metodický list k implementaci autoevaluačního nástroje: Observační praxe v rámci předmětu Primární pedagogika.

SKUTIL, Martin, M. MANĚNOVÁ, J. WOLF, J. VÍTOVÁ. ANALYZING THE FACTORS INFLUENCING THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ DIGITAL LITERACY SKILLS DURING COVID-19 PERIOD. International Journal of Quality in Education. 2021, 5 (1), 1-13. ISSN 2636-8412.

SKUTIL, Martin. Assessment in Primary Education from the Parents' Point of View. Psychology and Education. 2021, 58 (3), 2905-2913. ISSN 0033-3077.

MANĚNOVÁ, Martina, J. WOLF, M. SKUTIL, J. VÍTOVÁ. Combating the Coronavirus Pandemic in Small Schools. Sustainability. 2021, 13 (13), "Article Number: 7086". ISSN 2071-1050.

UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ. Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami - ICIPSEN. Uspořádal TRUHLÁŘOVÁ, Zuzana, I. BLAŽKOVÁ, G. DAŇKOVÁ, J. FIŠEROVÁ, I. HAVRÁNKOVÁ, J. CHRASTINA, V. CHYTRÝ, M. KALIBA, HM. KUNEŠOVÁ, Š. LAUKOVÁ, M. MACHÁČKOVÁ, A. MARKOVÁ, K. RŮŽIČKOVÁ, M. SKUTIL, J. VALTER, J. WOLF. 16.09.2021 - 16.09.2021.

SKUTIL, Martin. Possibilities of using formative evaluation in primary education. In: 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED). Valencia: IATED, 2020. ISBN 978-84-09-17939-8.

MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL. Převrácená třída v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Media4u magazine. 2020, 17 (1), 10-13. ISSN 1214-9187.

SKUTIL, Martin, K. BACHTÍKOVÁ, B. ŠIMŮNKOVÁ, H. ŠTĚTKOVÁ. Self-evaluation as an educational trend in primary education. In: 14th International Technology, Education and Development Conference (INTED). Valencia: IATED, 2020. ISBN 978-84-09-17939-8.

SKUTIL, Martin, M. FABEROVÁ. Attitude of primary school teachers to their own profession. In: 12th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED, 2018. ISBN 978-84-697-9480-7.

SKUTIL, Martin. Evaluation as One of the Key Aspects of Primary School Education. In: 3rd Annual International Conference on Education and Development (ICED). Paris: Atlantis press, 2018. ISBN 978-94-6252-608-2.

SKUTIL, Martin. Požadavky vedoucích pedagogických pracovníků na nově přijímané učitele 1. stupně ZŠ z hlediska práce s ICT. Media4u magazine. 2018, 15 (1), 1-5. ISSN 1214-9187.

SKUTIL, Martin. Requirements for kindergarten teachers and their support from kindergarten management. In: 12th International Technology, Education and Development Conference. Valencia: IATED, 2018. ISBN 978-84-697-9480-7.

SKUTIL, Martin, I. LICHTENBERGOVÁ, E. ŘÍHOVÁ. Types and Forms of Evaluation at Primary School from the Viewpoint of Teachers. In: 3RD ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND DEVELOPMENT (ICED 2018). Paris: Atlantis press, 2018. ISBN 978-94-6252-608-2.

MANĚNOVÁ, Martina, M. SKUTIL, J. BURGEROVÁ. Analysis of teaching programmes for interactive boards. International journal of information and education technology. 2017, 7 (9), 690-693. ISSN 2010-3689.

Životopis

Pozice a funkce na pracovišti

2009 - 2023: Zástupce vedoucího ústavu

2005 - 2023: Odborný asistent

Vzdělání, kvalifikace

2018 - 2020: Mgr. v oboru Pedagogika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze

2015 - 2018: Bc. v oboru Pedagogika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze

2002 - 2009: Ph.D. v oboru Pedagogika; Filozofická fakulta, Masarykova univerzita v Brně

1997 - 2002: Mgr. v oboru učitelství Historie-společenské vědy, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové

Přehled zaměstnání

2022 - 2023: Odborný asistent, Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova

2016 - 2021: Národní pedagogický institut ČR (Národní ústav pro vzdělávání), Projekt P-KAP

2014 - 2016: Středoškolský učitel, předmět Pedagogika, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola, VOŠ a Jazyková škola s právem SJZ, s. r. o.

2005 - 2023: Odborný asistent, Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové

Pedagogická činnost

Primární pedagogika

Didaktika primární školy

Vlastivěda historická

Vlastivěda geografická

Moderní výukové metody

Effective Teaching Methods (in English)

Vědeckovýzkumná činnost

2022 - 2024: spoluřešitel projektu specifického výzkumu č. /2022 Pedagogická komunikace a interakce ve výuce s asistentem pedagoga

2019 - 2020: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2103/2019 Formativní hodnocení a sebehodnocení na 1. stupni ZŠ

2018: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2107/2018 Typy hodnocení na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů

2016: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2105/2016 Požadavky na učitele primární školy z pohledu vedoucích pedagogických pracovníků

2015: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2104/2015 Výukové metody v primárním vzdělávání z pohledu aktérů edukačního procesu

2014: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2106/2014 Analýza edukačního procesu z hlediska využití výukových metod

2013: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2108/2013 Výzkum implementace materiálních didaktických prostředků do výuky vlastivědy na 1. stupni ZŠ

2012: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2102/2012 Zdroje informací v životě školáků na 1. stupni ZŠ

2011 - 2013: spoluřešitel GAP407/11/0426 Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném

2011: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2106/2011 Možnosti využití moderních informačních technologií při výuce na 1. stupni ZŠ

2010: řešitel projektu specifického výzkumu č. 2116/2010 Rituál jako jeden z prvků primární edukace

2009: řešitel projektu FRVŠ č. 177/2009 Vytvoření nového předmětu "Základy metodologie společenských věd"

2007 - 2008: spoluřešitel GA ČR 406/07/1482 Výzkum implementace základních cílů vzdělávání (tzv. 4 pilíře) v primárním vzdělávání ve školách v ČR.

Zahraniční stáže

2019: Carl von Ossietzky University of Oldenburg, Německo

2017: VIA University College, Viborg, Dánsko

2017: La Salle University Center, Madrid, Španělsko

2016: Royal University of Phnom Penh, Kambodža

2015: Dong Thap University? Cao Lanh, Vietnam

2014: Catholic University of Valencia “San Vicente Mártir”, Valencia, Španělsko

2014: Teachers’ and trainers’ continuing professional development and career opportunities, Poitiers, Francie

2012: Mugla Sitki Koçman University, Turecko

2012: Abo Akademi University, Vaasa, Finsko

2012: Lessius University College, Mechelen, Belgie

2011: Language Teaching Centre, Brighton, Velká Británie

2011: Joensuu University Teacher Training School, Finsko

2010: Oslo University College, Norsko

2009: Creativity and Innovation: Key Elements to Lifelong Learning, Hamrun, Malta

2008: Tallinn University, Estonsko

2008: Stenden University, Meppel, Nizozemsko

2007: Volda University College, Norsko

2007: Quality in Education: Global learning in a local context. EU, Umeo, Švédsko

2006: Sakarya University, Turecko

2004: ActiLingua Sprach Schule, Vídeň, Rakousko

2003: Harrow House Language School, Londýn, Velká Británie

Akademické, univerzitní a další aktivity

2019 - 2023: člen Rady studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF UHK

2011 - 2021: člen Rady vysokých škol

2010 - 2011: hlavní organizátor studijních návštěv učitelů z Velké Británie v rámci programu TIPD

2010: hlavní organizátor workshopu Rady Evropy v rámci programu Pestalozzi "Creativity and Innovation in Teachers Profession"

2003 - 2022: člen České asociace pedagogického výzkumu

2003 - 2022: člen České pedagogické společnosti