PdF Zaměstnanci 12. 1. 2021

Nová docentka pro obor Pedagogická psychologie Kateřina Juklová

Autor: Petra Kubařová

Rektor Univerzity Karlovy jmenoval s účinností od 1. ledna 2021 Kateřinu Juklovou docentkou pro obor Pedagogická psychologie, a to na základě návrhu Vědecké rady Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, na které Juklová 15. října 2020 úspěšně obhájila svou habilitační práci Osobní epistemologie budoucího učitele: predikce a podpora studijních procesů a výsledků.

Docentka Juklová se dlouhodobě věnuje psychologické přípravě budoucích učitelů, především aspektům efektivního lidského učení a možnostem jeho podpory. V rámci své pedagogické činnosti se  soustřeďuje na výuku předmětů pedagogická psychologie, efektivní studijní strategie, psychologie učení, praktická metodologie pro učitele a psychohygiena pedagogické profese.

Jako řešitelka a spoluřešitelka se v minulosti podílela na řadě vědeckých projektů zaměřených především na zkoumání učení vysokoškoláků. Se záměrem přispět ke zkvalitnění pregraduální přípravy učitelů rovněž koordinovala řadu rozvojových projektů.  V oblasti aktivně spolupracuje také se zahraničními kolegy z Polska, Nizozemska a Rumunska.

Je autorkou čtyř odborných monografií, několika přehledových studií a metastudií v prestižních tuzemských odborných periodicích, osmi studijních opor a množství příspěvků v zahraničních sbornících. V loňském roce se svými kolegy pro české prostředí adaptovala australský dotazník k hodnocení vysokoškolské výuky studenty. Vede vědecký tým v oboru psychologie na PdF UHK. V budoucnu má v plánu se zaměřit na  podporu studijní autonomie budoucích učitelů a rozvíjení jejich reflektivního usuzování.

 

Doc. Mgr. Kateřina Juklová, Ph.D., působí na pedagogické fakultě od roku 2002, od roku 2005 rovněž jako pracovnice Informačně poradenského a kariérového centra v oblasti psychologického poradenství a psychoterapie a od roku 2012 také jako  vedoucí Katedry pedagogiky a psychologie. Garantuje bakalářský studijní program Učitelství praktického vyučování. Je členkou vědecké rady časopisu Pedagogická orientace a členkou řady odborných profesních organizací. Působí v Komisi pro tvůrčí činnost a v Komisi pro studium v rámci RVH PdF UHK. Od června 2020 je členkou Vědecké rady PdF UHK.