prof. Julie Beadle-Brown

Julie Beadle-Brownová je profesorkou v oboru postižení intelektu a vývoje na Univerzitě v anglickém Kentu a také profesorkou v oboru zdravotního postižení na La Trobe Univerzitě v Austrálii. Magisterský titul z francouzštiny a psychologie a dále doktorát získala na Univerzitě v St. Andrews ve Skotsku. Předmět výzkumu doktorského studia byl zaměřen na imitaci, teorii mysli a hru u dětí i dospělých s PAS.

V roce 1998 byla profesorka Julie Beadle-Brownová jmenována přednášející předmětů zabývajících se poruchami učení. Dále přednášela moduly zabývající se problematikou služeb a výzkumných metod, jež jsou součástí nově otevřeného programu magisterského studia analýzy a intervence poruch učení. Od té doby sehrála klíčovou roli při rozvoji využívání e-learningu a distančního vzdělávání v Tizardově centru a vyvinula nové programy na úrovni bakalářského i magisterského studia v oblasti studií poruch autistického spektra.

 

Anotace konferenčního sdělení:

Porozumění autismu a reakce na něj: Podpora lepší kvality života a inkluzivnější společnosti prostřednictvím vzdělávacího programu SPELL

Přibližně 1 ze 100 dětí a dospělých má diagnózu poruchy autistického spektra. I když existují některé základní charakteristiky, které vedou k podcenění diagnózy, každý jedinec je jedinečný ve svém vlastním profilu silných stránek, zájmů, potřeb a obtíží. Téměř 70% osob s poruchou autistického spektra má také další zdravotní nebo neuro-vývojové obtíže, které často zůstávají nerozpoznány nebo neléčeny a mnozí žijí životem poznamenaným vyloučením, traumatem, nedorozuměním a horší kvalitou životních podmínek. Rodiny jedinců s PAS také často trpí horší kvalitou životních podmínek.

Tato přednáška bude čerpat jak z výzkumu, tak i z praxe, a pokusí se stručně nastínit některé výzvy, s nimiž se jedinci a jejich rodiny setkávají. Poskytne také stručný přehled o tom, co je v současné době známo o intervencích a zlepšování výsledků pro osoby s PAS a jejich rodiny.

A nakonec představí účastníkům program SPELL – sociálně platný způsob porozumění autismu a reakce na něj. Program přispívá ke zlepšení kvality života prostřednictvím pěti klíčových principů:

  1. využití struktury ke zvýšení předvídatelnosti a snížení úzkosti;
  2. pozitivní přístupy k podpoře a pozitivní očekávání;
  3. empatie k tomu, jak každý jednotlivec vidí a prožívá svět kolem sebe;
  4. terapeutický přístup zaměřený na snížení vzrušení v rámci snížení smyslového přetížení, stresu a "náročného chování";
  5. vazby s rodinnými a jinými agenturami a odborníky s cílem zajistit soudržnost přístupu a partnerství mezi jednotlivci – naslouchat jim a podporovat je, aby se zapojili do všech aspektů svého života.

Důvodem, proč je program SPELL popisován jako "společensky platný", je to, že tyto prvky nejsou ničím víc, než všeobecná potřeba méně stresujícího a naplněného života.