OIT aktivně pracovalo celé prázdniny i v září na zajištění příprav pro akademický rok 2020/21
Datum konání: 1. 6. 2020–4. 10. 2020, Autor: Mgr. Michal Zámečník
Pro někoho je čas prázdnin spojen s relaxací a odpočinkem, pro pracovníky OIT to však neplatilo, po první epidemiologické vlně od března až do června 2020, kdy bylo nutné zajistit a řešit denně desítky až stovky nových požadavků pro zajištění distančních forem výuky, jsme se vrhli na přípravy pro nový akademický rok. Současně se podílíme na přípravě a realizaci desítek dalších projektů a výzev.
- II. generační obnova provozní infrastruktury
- Rozšíření kapacit zálohovacího
- řešení Internetové připojení na VŠ kolejích
- Stěhování pracovišť PdF a FF
- Zahájení rekonstrukce budovy B
- Nové licence a funkce Microsoft 365
- Nákupy ICT a AVT pro distanční formy výuky
- Bezhotovostní platby na UHK
- Napomáháme snížit administrativní zatížení UHK
- Připravujeme nového klienta IS/STAG
- Podílíme se na realizaci nového manažerského nástroje
Podařilo se nám
II. generační obnova provozní infrastruktury
V rámci projektů ESF/ERDF II se podařilo se bezvýpadkově vyměnit klíčové servery virtuální infrastruktury, rozšířit kapacitu primárních diskových polí a vyměnit aktivní prvky nezbytné pro chod nového řešení, které je nezbytné pro provoz nejdůležitějších informačních systémů univerzity.
Byl také proveden upgrade software virtuálního prostředí a zálohovacího řešení.
Rozšíření kapacit zálohovacího řešení
Obdobně jako u II. generační obnovy infrastruktury se podařilo v rámci projektů ESF/ERDF II rozšířit kapacity zálohovacího řešení.
Výměna optických rozvodů, aktivních prvků a rozšíření strukturované kabeláže a WiFi na VŠK
Pro zvýšení kvality připojení a zajištění distančních forem výuky i z prostředí VŠK jsme v rámci programu 133 220 Rozvoj a obnova materiálně technické základny vysokých škol – subtitul 133D 221 Rozvoj a obnova ubytovacích a stravovacích kapacit VVŠ, Výzva č. 3., zajistili ve dvou etapách potřebné.
- I. etapa v průběhu června a července 2020 řešila výměnu optické kabeláže a všech aktivních prvků.
- II. Etapa se rozeběhla po schválení v druhé polovině září 2020 a řeší především často poptávané rozšíření signálu Wi-Fi v bytech.
Stěhování pracovišť PdF a FF
Pracovníci OIT se podíleli od června do září 2020 na zajištění stěhování ICT a AVT. Deinstalace, přesun, instalace a s tím spojené nutné úpravy rozvodů a další práce nad rámec běžných pracovních povinností.
Zahájení rekonstrukce budovy B
Hned první věcí, která se řešila při předání staveniště, bylo zajištění přístupu na internet z budovy C. Připojení bylo historicky řešeno přes budovu B, která prochází celkovou rekonstrukcí. Bylo tak zajištěno přepojení optických tras.
Nasazení nových licencí Microsoft 365 a funkcí v rámci cloudových služeb
Během prázdnin se podařilo aktualizovat licence a aktivovat nové funkcionality v prostředí Microsoft 365. Součástí úprav byly i související změny v automatizaci správy uživatelských účtů.
Nákupy ICT a AVT pro distanční formy výuky
Pracovníkům OIT se podařilo zajistit nový hardware pro nové distanční formy výuky. Aktuálně jsou stovky nových zařízení distribuovány ke koncovým uživatelům a na učebny dle požadavků jednotlivých fakult.
Není dokončeno, ale jsme na dobré cestě
Bezhotovostní platby na UHK
UHK má nejen složitou interní strukturu, ale i finanční doklady se zaúčtovávájí na více než 200 zakázek. V rámci zavedení nových forem bezhotovostních plateb je nutné vyřešit automatizované zatřídění účetních položek. Banka nám zasílá všechny bezhotovostní platby souhrnně jednou položkou za každý den, a to ještě očištěné o všechny provize. Bylo tedy nutné upravit informační systémy pro automatizované zpracování jednotlivých plateb a jejich správné zatřídění.
Aktuálně probíhá testování bezhotovostních plateb na Centru služeb UHK.
Dále pak probíhají práce na zajištění bezhotovostních plateb za přijímací řízení i studium. V následné fázi bude uvedené rozšířeno i na další typy bezhotovostních plateb.
Napomáháme snížit administrativní zatížení UHK
Jako příklad uvádíme řešení vzdáleného hromadného podepisování a pečetění dokumentů. Práce spojené s nespočtem nových opatření a nových zákonných povinností, které se v konečném důsledku aplikují v interní aplikaci Evidence práce.
Připravujeme prostředí pro nového klienta k IS/STAG
Snažíme se zajistit uživatelsky příjemné prostředí pro evidenci studijních aktivit.
Podílíme se na realizaci nového manažerského nástroje pro řízení VVŠ
Pracovníci OIT se aktivně podíleli na úspěšném výběrovém řízení, ale v následujícím období budou i hlavní partnery za UHK pro datové napojení na informační systémy a jejich vzájemnou komunikaci.
Nabídka sekce: Oddělení informačních technologií