Projektové aktivity

  • 8/2024
    Ve specifickém cíli A1 byly k závěru srpna dosaženy tyto výstupy:
    Rektorát
    • Zajištění materiálně technického vybavení pro online/hybridní výuku – IT a AV vybavení (uložiště pro potřeby LMS Moodle; bezpečnost provozu distanční výuky – firewall; multimediální výbava společné místnosti pro hybridní režim výuky).
    PdF
    • Realizovaná školení pro rozvoj kompetencí pracovníků fakulty souvisejících s používáním nově pořízené techniky pro online/hybridní výuku.
    FIM
    • Realizovaná školení pro rozvoj kompetencí pracovníků fakulty – přístup do platformy Coursera.
    FF
    • Zajištění materiálně technického vybavení pro online/hybridní výuku na Filozofické fakultě (učebny vybavené Systémem pro podporu distanční výuky – video systém do učebny s kamerou a zařízením po online streaming; pořízení mobilních sestav pro distanční výuku).
    • Realizovaná školení pro rozvoj kompetencí pracovníků fakulty souvisejících s používáním nově pořízené techniky pro online/hybridní výuku (školení k zajištění Implementace strategie v oblasti rozvoje distanční, on-line a blended learning výuky.
    PřF
    • Realizované školení pro rozvoj kompetencí pracovníků fakulty souvisejících s používáním nově pořízené techniky pro online/hybridní výuku.

 

  • 9/2023
    FIM se podařilo realizovat plánované kontrakty s BlackBoard, Coursera a Respondus a tím zajistit přístup do prostředí LMS. Současně se podařilo úspěšně vysoutěžit 60 monitorů a 20 tabletů pro zaměstnance.

 

  • 9/2023
    V období od dubna do září došlo na základě dříve realizované veřejné zakázky k dodání, instalaci a zprovoznění audiovizuální techniky do učeben pro online/hybridní výuku na PřF. V deseti učebnách budovy „S“ byla přidána streamovací pohyblivá kamera, mediální rekordér a pohodlné ovládání nově instalovaného systému přes dotykový panel integrovaný do stávající katedry. Dále byly do učeben doplněny vhodné mikrofony pro zajištění optimálního přenosu hlasu od vyučujícího k připojeným studentům. Modernizované učebny jsou připraveny pro výuku v novém akademickém roce 2023/2024.

 

  • 8/2023
    NaFF se podařilo vysoutěžit poslední plánovaná zařízení na podporu distančního a hybridního vzdělávání studentů. Učebny i akademičtí pracovníci FF jsou tak moderně vybaveni pro kvalitní realizaci digitálních forem výuky. Během následujících měsíců dojde k proškolení všech zaměstnanců na nově pořízenou techniku v učebnách fakulty.

 

  • 4/2023
    PřF v únoru realizovala prostřednictvím dynamického nákupního systému pořízení 20 ks počítačů za účelem obnovy zastaralého a nevyhovujícího počítačového vybavení zaměstnanců, které je využíváno k online výuce. V dubnu finalizovala přípravu veřejné zakázky na pořízení materiálně technického vybavení pro online/hybridní výuku (na 10 učebnách budovy S bude přidána streamovací pohyblivá kamera, mediální rekordér a pohodlné ovládání nově instalovaného systému přes dotykový panel integrovaný do stávající katedry, dále budou do učeben doplněny vhodné mikrofony pro zajištění optimálního přenosu hlasu od vyučujícího k připojeným studentům).

 

  • 3/2023
    V prvním kvartálu pořídila PdF počítačové stanice s příslušenstvím, notebooky a externí disky pro potřeby akademických pracovníků a pracovnic za účelem posílení materiální infrastruktury pro online a hybridní výuku. Pořízená zařízení jsou postupně instalovaná a zprovozňovaná. Realizační tým dále pokračoval v průzkumu trhu ve smyslu přípravy a konkretizace požadavků na funkcionality a na technické řešení systému pro online a hybridní výuku na Pedagogické fakultě. Též je zřejmý posun v přípravě požadavků a možností realizace posílení bezdrátové konektivity na budově A.

 

  • 3/2023
    Dle harmonogramu projektu byly v prvním čtvrtletí 2023 na FF připraveny a úspěšně realizovány první dvě veřejné zakázky na nákup IT a audiovizuálního zařízení, které bude sloužit k modernizaci a inovaci infrastruktury sloužící k podpoře digitálních forem výuky, především pak distančního vzdělávání studentů. Instalace daného zařízení zkvalitní možnosti hybridní výuky a usnadní její realizaci pedagogům i studentům.

 

  • 2/2023
    Projektový tým v průběhu ledna zpracoval plnění volitelných indikátorů k 31. 12. 2022 a na MŠMT odeslal 20. 1. 2023. Nyní se věnuje zpracování první zprávy o průběžném plnění stanovených cílů projektu za rok 2022 s termínem podání 28. 2. 2023. Průběžná zpráva bude informovat o pokroku v plnění výstupů dílčího specifického cíle, o případných změnách a dodavatelích, čerpaném rozpočtu a publicitě projektu.

 

  • 12/2022 
    FIM provozuje v cloudovém prostředí systém Blackboard pro e-learning. Tento systém poskytuje primární podporu pro vzdělávání studentů a současně je určen k přípravě nový akreditačních kurzů. V Blackboard také vznikají kurzy pro nově vyučované předměty, které jsou určené i pro zahraniční studenty. Druhým systémem provozovaným v cloudu je Coursera, což je vzdělávací platforma, která poskytuje přístup k online kurzům a titulům předních univerzit a vzdělávacích společností. Studenti i vyučující fakulty mají přístup ke všem dostupným kurzům s úzkým výběrem preferovaných kurzů na míru pro naše studenty. Členové této vzdělávací platformy již absolvovali tisíce hodin studia s úspěšným absolvováním těchto kurzů.  

 

  • 12/2022 
    Během prosince byla týmem projektu na FF zpracována Analýza potřeb v oblasti ICT vybavení fakulty. Během letních měsíců se Filozofická fakulta přestěhovala do nově zrekonstruovaných prostor a po zkušebním provozu a doladění všech technických problémů byli zaměstnanci FF obeslání s prosbou o vyplnění dotazníkového šetření. Cílem šetření bylo zjistit, jak vnímají pracovníci Filozofické fakulty podmínky technického zabezpečení svých pracovišť pro zajištění výuky distanční formou, případně pro tvorbu distanční formy vzdělávacího obsahu či distanční podporu studia před zahájením realizace dílčí části aktivity.  

 

  • 11/2022 
    Od listopadu byly ze strany PdF mapovány možnosti a standardy, které jsou nabízeny v oblasti videokonferenční techniky. Plánovány byly také nezbytné přípravné práce pro instalaci pořizovaného videokonferenčního zařízení s cílem zajistit tyto práce v dostatečném předstihu. Zároveň byly realizovány aktivity za účelem zpřesnění cenové náročnosti pokrytí budovy A WiFi signálem. 

 

  • 10/2022
    Rektorát od října připravuje technické specifikace plánovaného vybavení pro zadávací řízení. Veřejné zakázky se zaměřením na uložiště pro LMS Moodle, multimediální výbavu společné místnosti pro hybridní režim výuky a integraci systémů budou vyhlášeny začátkem roku 2023. Projektové aktivity povedou k zabezpečení klíčových funkcionalit pro rozvoj distančních forem výuky na centrální úrovni UHK.

Nabídka sekce: Specifický cíl A1: Digitalizace vzdělávací činnosti a studijních agend