Opatření pro kompenzaci zrušené výuky FF UHK po dobu mimořádných opatření a uzavření FF UHK v souvislosti s prevencí výskytu koronaviru
Čl. 1
Rozsah opatření
Vzhledem k mimořádným opatřením spojeným s prevencí výskytu koronaviru COVID-19, v součinnosti s nařízením rektora UHK (dále „mimořádná opatření“) a s ohledem na opatření Ministerstva zdravotnictví ČR (Č. j.: MZDR 10676/2020-1/MIN/KAN) se ruší všechny činnosti, které vyžadují přítomnost nebo osobní kontakt mezi vyučujícími a studenty.
Mezi tyto činnosti patří:
- výuka v prezenční i kombinované formě studia,
- pořádání exkurzí, praxí, konferencí a dalších akcí organizovaných či spoluorganizovaných univerzitou,
- konání státních doktorských zkoušek, zkoušek pro studenty posledního ročníku, kteří mají zkrácený výukový semestr, zasedání rigorózních komisí, zasedání oborových rad doktorských studijních programů, konání workshopů a mimořádných přednášek,
- osobní konzultace vyučujících se studenty,
- aktivity a činnosti studentských spolků,
- jakékoli další akce, které jsou spojeny s přítomností studentů v rozsahu studijních programů.
Čl. 2
Povinnosti vyučujících
Po dobu trvání mimořádných opatření se ukládá vyučujícím FF UHK povinnost informovat studenty svých rozvrhových předmětových akcí i akcí mimo rozvrh o způsobu kompenzace výuky, kterou není možné realizovat standardní formou. Vyučující je odpovědný za předání všech informací studentům všech svých předmětů a výukových akcí. V případě předmětů vyučovaných více vyučujícími je za provedení předání informací odpovědný garant předmětu. Vyučující je povinen nejpozději do dvou dnů od vydání tohoto příkazu informovat studenty o:
- formě náhrady výuky, jejím rozsahu, očekávaných výstupech a způsobu kontroly těchto výstupů po ukončení mimořádných opatření,
- komunikační platformě s vyučujícím, která bude pro daný předmět závazná po dobu trvání mimořádných opatření (lze využít e-learningovou platformu Moodle, skupinovou emailovou korespondenci, případě videochat na platformě Skype, která je součástí balíčku MS Office, který je k dispozici všem vyučujícím, atd.),
- dostupnosti výukových materiálů a seznamu odborné četby pro samostudium a způsobu, jakým tyto materiály budou studentům poskytnuty,
- tématech, která budou po dobu platnosti mimořádných opatření nahrazena v rámci vyučovaných kurzů samostudiem nebo jiným způsobem kompenzace výuky. Tato témata budou stanovena podle sylabů konkrétních předmětů v souvislosti s jejich obsahem,
- formě a způsobu konzultací, které je povinen nabídnout ke každému kurzu, jejich rozsahu a frekvenci po dobu trvání mimořádných opatření. Preferovány jsou konzultace emailem či e-learningovou platformou Moodle, v případě zájmu vyučujícího též telefonicky, atd.
Čl. 3
Kompenzace zrušené výuky
Vyučující je povinen oznámit studentům formu kompenzace výuky, která se nebude realizovat standardním způsobem po dobu platnosti mimořádných opatření. Mezi možnosti kompenzace patří:
- forma samostudia, realizovaná na základě četby doporučené literatury a dostupných elektronických zdrojů ke všem tématům, uvedených vyučujícím k samostudiu,
- forma e-learningových kurzů, uskutečněných prostřednictvím platformy Moodle,
- zadání seminárních a dalších odborných písemných prací, které mají přímou souvislost s tématy daného předmětu,
- různé kombinace forem kompenzací v bodech a) až c) čl. 3.
Čl. 4
Povinnost studentů
Formy zvolené kompenzace zrušené přímé výuky jsou pro studenty povinné. Vyučující zahrne výsledky samostudia či jiné formy kompenzace výuky do celkového hodnocení kurzu (jako součást zkoušky, popř. zápočtu) a má právo po studentech požadovat znalosti získané samostudiem či jinou formou kompenzace výuky při závěrečném hodnocení každého předmětu. Studenti jsou povinni se kompenzace výuky účastnit podle instrukcí vyučujícího a v jím zvoleném rozsahu a formě, a to po celou dobu trvání mimořádných opatření.
Tento příkaz vstupuje v platnost a účinnost dne 11. 3. 2020 a platí do odvolání.
Mgr. Jan Prouza, Ph.D.
děkan FF UHK