Zaměstnanecké mobility

Postup při zahraniční pracovní cestě zaměstnanců FF UHK

Před cestou


Každý zaměstnanec FF UHK musí s dostatečným předstihem požádat o schválení zahraniční pracovní cesty. Od 1. 1. 2025 je nutné použít elektronický návrh na vyslání, který je dostupný:

  • zde: Návrh na vyslání  (vyžaduje přihlášení loginem a heslem UHK),
  • alternativně ho naleznete v intranetu v levém menu pod záložkou „Aplikace“.

Postup:

  1. Vyplňte elektronický návrh na vyslání a odešlete jej.
  2. Po odeslání návrhu probíhá automatický proces schvalování nadřízenými.
    • Návrh musí být všemi nadřízenými schválen nejpozději 14 dnů před odjezdem.
    • Pokud potřebujete zakoupit letenky, doporučujeme mít návrh schválený nejméně měsíc předem.

Zahraniční služební cesty na FF UHK spravuje Bc. Vendula Potměšilová
(e-mail: vendula.potmesilova@uhk.cz, kancelář č. 23200, budova B).

Po návratu


Do 10 pracovních dnů po ukončení cesty je nutné:

  1. Odevzdat účetní doklady k vyúčtování cestovních náhrad.
  2. Vyplnit a odevzdat závěrečnou zprávu z cesty.
  3. Přiložit tabulku vyúčtování.

Pokud se jedná o cestu, na kterou bude FF UHK požadovat refundaci, je navíc třeba předložit:

  • Písemný souhlas přijímající instituce potvrzený podpisem, který umožňuje proplacení cestovních nákladů.

Cesty v rámci programu Erasmus


Pokud vyjíždíte na Teaching Mobility/Staff Mobility v rámci programu Erasmus, kromě návrhu na vyslání je nutné:

  1. Vyplnit a podepsat účastnickou smlouvu.
  2. Připravit výukový program nebo program školení a nechat jej potvrdit přijímající institucí.
  3. Po skončení cesty:
    • Vyplnit online závěrečnou zprávu.
    • Dodat potvrzení o délce pobytu od přijímající instituce.

Financování cest


Akademičtí a vědečtí pracovníci financují zahraniční cesty primárně z interních a externích projektů. Ve výjimečných případech lze žádat o financování mimořádných cest dle výnosu děkana č. 5/2021. žádost o financování

Dokumenty "Mobility zaměstnanců"