FF Aktuálně 17. 4. 2020

Opatření pro možnost realizace výjimek ze zákazu volného pohybu osob na budově FF UHK

Výnos děkana č. 12/2020

Opatření pro možnost realizace výjimek ze zákazu volného pohybu osob na budově FF UHK

Tímto výnosem se zavádí možnost realizace výjimek ze zákazu volného pohybu osob na budově Filozofické fakulty Univerzity Hradec Králové (dále „FF UHK“) podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR (č. j. MZDR 16184/2020- 1/MIN/KAN) ze dne 15. dubna 2020, jímž byly s účinností od 20. dubna 2020 stanoveny výjimky ze zákazu osobní přítomnosti studentů na vysokých školách (v součinnosti s mimořádným opatřením č. j. MZDR 16195/2020-1/MIN/KAN).

Čl. 1 -  Rozsah opatření

1. Zákaz osobní přítomnosti studentů se od doby platnosti tohoto výnosu nevztahuje na individuální návštěvy Lesákovy knihovny FF UHK za účelem bezodkladného příjmu nebo odevzdání studijní literatury a na osobní přítomnost studentů v závěrečném ročníku studia v těchto případech:

  1. osobní konzultace s vyučujícím,
  2. konání zkoušek a skládání zápočtů studentů posledních ročníků studia,
  3. konání státních závěrečných zkoušek bakalářských a navazujících magisterských studijních programů a obhajob závěrečných bakalářských a diplomových prací,
  4. laboratorní práce nebo práce, která vyžaduje využití specifické techniky na budově FF UHK pro studenty posledních ročníků studia,
  5. osobní konzultace na studijním oddělení, zahraničním oddělení, projektovém oddělení a oddělení vědy a výzkumu FF UHK, a to pouze v případech, kdy je taková konzultace nezbytná a s pracovníky těchto oddělení předem domluvená.

2. Doporučené omezení osobní přítomnosti akademických pracovníků se od doby platnosti tohoto výnosu nevztahuje na individuální návštěvy Lesákovy knihovny FF UHK za účelem bezodkladného příjmu nebo odevzdání studijní literatury a na osobní setkání se studenty posledních ročníků studia v těchto případech:

  1. osobní konzultace se studenty,
  2. zkoušení studentů posledních ročníků studia,
  3. zasedání komisí státních závěrečných zkoušek bakalářských a navazujících magisterských studijních programů a komisí pro obhajoby závěrečných bakalářských a diplomových prací,
  4. zajištění možnosti a realizace laboratorní práce nebo práce, která vyžaduje využití specifické techniky na budově FF UHK pro studenty posledních ročníků studia.

Čl. 2 – Bezpečnostní a hygienická opatření

1. V součinnosti s trvajícími opatřeními spojenými s prevencí výskytu koronaviru a šíření onemocnění covid-19, dále v součinnosti s platnými nařízeními rektora UHK a děkana FF UHK a v souladu se změním mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví ČR č. j. MZDR 16184/2020- 1/MIN/KAN a č. j. MZDR 16195/2020- 1/MIN/KAN (dále „mimořádná opatření“) je u výjimek stanovených v čl. 1 tohoto výnosu nutné dodržovat zvýšená bezpečnostní a hygienická opatření na straně studentů i akademických pracovníků, a to po celou dobu platnosti mimořádných opatření.

2. Všichni studenti a vyučující, kteří na základě znění tohoto výnosu vstoupí do budovy FF UHK (dále „přítomní“), jsou povinni dodržovat tato bezpečnostní a hygienická pravidla:

  1. Všichni přítomní musí použít ochranné roušky, respirátory nebo jiné mechanické zábrany k zakrytí úst a nosu tak, aby bylo maximálně a co nejefektivněji zamezeno šíření případné infekce. Tyto ochranné prostředky musí být nasazeny před vstupem do budovy a musí být nošeny po celou dobu přítomnosti v prostorách budovy FF UHK.
  2. Všichni přítomní mají za povinnost ihned po vstupu do budovy použít předepsaným způsobem dezinfekčních prostředků k dezinfekci rukou. Rozmístění dezinfekčních prostředků na budově FF UHK bude řádně označeno. Doporučuje se použít dezinfekčních prostředků také po každém kontaktu rukou s frekventovanými místy (především kliky dveří, zábradlí, atd.).
  3. Všichni přítomní omezí pohyb v prostorách budovy FF UHK na nezbytné minimum, po vyřízení záležitostí uvedených tímto výnosem v čl. 1, odst. 1, písm. a) až e) a odst. 2, písm. a) až d) bezodkladně opustí budovu FF UHK.
  4. Všichni přítomní jsou povinni zdržet se fyzického kontaktu a udržovat vzdálenost mezi jednotlivými přítomnými osobami vdaném prostoru nejméně 2 metry. Nelze konat osobní setkání, uvedená tímto výnosem v čl. 1, odst. 1 písm. a) až d) a odst. 2, písm. a) až e) v místnostech, které svými rozměry neumožňují permanentní dodržování předepsané minimální osobní vzdálenosti. Toto nařízení se týká nejen učeben a kanceláří, ale také chodeb a dalších prostor budovy FF UHK.
  5. Všem přítomným se doporučuje použití dalších ochranných prostředků, především ochranných hygienických rukavic. Pokud osobní setkání nebo zkoušení vyžaduje studentovu písemnou práci na místě, má student za povinnost použití ochranných rukavic. Při použití laboratorní a další práce, která vyžaduje využití specifické techniky na budově FF UHK, má student i dohlížející nebo jinak s touto technikou manipulující vyučující za povinnost použití ochranných rukavic.
  6. Všichni přítomní studenti musí mít před vstupem do budovy aktuálně vyplněný a podepsaný formulář čestného prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění, který je přílohou tohoto výnosu (dále „čestné prohlášení“).

 3. Vyučující mají dále povinnost:

  1. Stanovit vždy přesný čas a místo setkání s konkrétními studenty podle čl. 1, odst. písm. a) až e) a odst. 2, písm. a) až d), a to za podmínek uvedených v čl. 2 odst. 2 tohoto výnosu tak, aby maximální počet přítomných osob nepřesahoval 5 (včetně přítomného vyučujícího nebo vyučujících). Stanovení přesného času a místa setkání je třeba se studenty dohodnout předem, a to elektronickou, telefonickou nebo další formou neosobního kontaktu. Vyučující má právo odmítnout osobní setkání se studenty, kteří se podle domluvy na uvedené místo nedostaví včas.
  2. Po domluvě s konkrétními studenty stanovit případné pořadí setkání s jednotlivými studenty nebo skupinami studentů, a to přesným časovým vymezením tohoto setkání na konkrétním místě. Při stanovení časových podmínek a pořadí osobních setkání se studenty je třeba dbát na to, aby se studenti, čekající na dohodnuté osobní setkání, neshlukovali v prostorách budovy FF UHK.
  3. Omezit dobu osobního setkání na nezbytné minimum.
  4. Dbát na dodržování nezbytné osobní vzdálenosti podle čl. 2, odst. 2, písm. d) tohoto výnosu.
  5. Upozornit studenty na znění tohoto výnosu a dbát na soustavné dodržování stanovených pravidel osobního setkání.
  6. Při osobním setkání se studenty si od každého studenta vyžádat vyplněný a podepsaný formulář čestného prohlášení k následné evidenci podle znění čl. 4 tohoto výnosu.

4. Studenti mají dále za povinnost:

  1. Vyskytovat se na budově FF UHK pouze včase, dohodnutém předem s vyučujícím či vyučujícími nebo jiným pracovníkem FF UHK.
  2. Vyskytovat se na budově FF UHK pouze v prostorech, dohodnutých předem s vyučujícím či vyučujícími nebo jiným pracovníkem FF UHK.
  3. Nevstupovat do budovy FF UHK bez vážného důvodu a bez domluvy a se souhlasem konkrétního vyučujícího či vyučujících nebo jiného pracovníka FF UHK.
  4. Dbát důsledně všech pokynů, umístěných v budově FF UHK na informačních cedulích, vývěskách a dalších místech.
  5. Přijít na sjednané setkání včas a zdržet se jen po nezbytně dlouhou dobu, případně dobu stanovenou vyučujícím či vyučujícími nebo jiným pracovníkem FF UHK.
  6. Neshlukovat se s jinými studenty na chodbách a v dalších prostorech budovy FF UHK.
  7. Přesně dodržovat instrukce vyučujícího či vyučujících nebo jiného pracovníka FF UHK po dobu domluvené přítomnosti studenta na budově FF UHK.
  8. Při domluveném osobním setkání bezprostředně předložit vyučujícímu nebo jinému pracovníku FF UHK řádně vyplněný a podepsaný formulář čestného prohlášení.
  9. Dodržovat instrukce vyučujícího nebo vedoucího bakalářské či diplomové práce v případě, že se vyučující nebo vedoucí bakalářské či diplomové práce studenta rozhodne nadále pro distanční formu zkoušení a konzultací.

Čl. 3 – Čestné prohlášení o bezinfekčnosti a jeho evidence

1. Každý student, který vstoupí do budovy FF UHK, je povinen mít aktuálně vyplněný a podepsaný formulář čestného prohlášení podle ustanovení čl. 2, odst. 2, písm. f) tohoto výnosu. Při domluveném setkání s vyučujícím či vyučujícími nebo dalšími pracovníky FF UHK student bezprostředně přeloží tento formulář vyučujícímu nebo dalšímu pracovníku FF UHK, který zkontroluje jeho platnost. V případě, že student nemá platný formulář čestného prohlášení, nebo bude zjištěno, že se v tomto formuláři nachází nepravdivé nebo neaktuální údaje, vyučující nebo další pracovníci FF UHK osobní setkání se studentem okamžitě přeruší a studenta poučí o nutnosti disponovat pravdivě a aktuálně vyplněným čestným prohlášením podle znění tohoto výnosu.

2. Formulář čestného prohlášení je student povinen vyplnit a podepsat při každém vstupu do budovy FF UHK zvlášť.

3. Vyučující je povinen všechna shromážděná čestná prohlášení v den své přítomnosti na budově FF UHK evidovat a před skončením své přítomnosti je souhrnně odevzdat k evidenci studijnímu oddělení FF UHK, a to pouze osobně nebo prostřednictvím referentek kateder a ústavů FF UHK. Preferovaným způsobem odevzdávání je využití poštovní schránky u dveří studijního oddělení FF UHK, aby byl minimalizován kontakt mezi pracovníky.

4. Studijní oddělení FF UHK se pověřuje evidencí čestných prohlášení, a to po celou dobu trvání mimořádných opatření.

Čl. 4 – Závěrečná ustanovení

1. Všechny řídící akty děkana FF UHK vydané v průběhu mimořádných opatření zůstávají nadále v platnosti.

2. Vyučujícím se důrazně doporučuje minimalizovat osobní setkání se studenty na případy, kdy nelze záležitosti studentů realizovat distanční formou podle znění Příkazu děkana FF UHK č. 1/2020. Preferovaným způsobem výuky a konzultací je stále distanční forma.

Tento výnos nabývá účinnosti a platnosti dne 20. dubna 2020 a platí do odvolání.

 Mgr. Jan Prouza, Ph.D., v. r.

děkan FF UHK

 

Příloha č. 1

Čestné prohlášení o bezinfekčnosti

Soubory ke stažení

Typ Název Datum Velikost

12 Příloha Čestné prohlášení o bezinfekčnosti

17. 4. 2020 33,5 kB