Jak na badatelskou výuku moderních dějin - interaktivní workshop programu Tváří v Tvář historii
- Datum: úterý 26. listopadu 2024
- Čas: 15:00 – 17:30
- Místo: Filozofická fakulta Univerzity Hradec Králové, náměstí Svobody 331/2, učebna BSM4
Možnost účasti online
- Deadline přihlášek: 12. listopadu 2024
- Cena: zdarma
- Workshop je určen pro vyučující na SŠ a ZŠ
- Účastníci workshopu mají nárok na vystavění osvědčení o absolvování.
- Pro účast prosím vyplňte přihlášku níže. Kapacita workshopu je omezená.
- Akce se uskuteční v rámci projektu Budoucí učitelé: Zvyšování kvality přípravy a implementace systémových změn ve výuce na Univerzitě Hradec Králové, registrační číslo CZ.02.02.XX/00/23_019/0008431
Anotace workshopu:
Workshop nabídne dvě metodiky z programu Tváří v tvář historii. Zaměříme se především na důsledky nastolení diktatur a autoritativních režimů a jejich dopadů na životy obyvatel českých zemí ve 20. století.
V prvním bloku využijeme metodiku Obtížné cizinky, která se věnuje situaci uprchlíků v českém pohraničí na konci 30. let 20. století. Druhá metodika otevře otázku spoluodpovědnosti českých četníků za utrpení vězňů v terezínském ghettu.
Workshop je koncipován interaktivně (vše si vyzkoušíte) a jeho součástí je i diskuze o využití ve školní výuce. Jednotlivé metodiky jsou připravené pro badatelskou výuku - pracuje se s úryvky z různých typů zdrojů, jejichž kombinací docházíme k poučené odpovědi na badatelskou otázku
Lektor
Peter Sokol
vystudovaný učitel dějepisu, který vyučoval vzdělávání. Zároveň působí jako lektor a metodik v organizaci Schola Fidentiae – Škola s(ebe)vědomí, kde rozvíjí českou verzi programu Facing History and Ourselves – Tváří v tvář historii.
*Odesláním přihlášky souhlasím se zpracováním osobních údajů a pořízením fotografií/screenshotů během akce. Pořadatel akce je oprávněn tyto materiály následně používat pro další propagační účely Didaktického centra FF UHK.