- Datum: čtvrtek 28. listopadu 2024
- Čas: 15:00 – 17:30
- Místo: Filozofická fakulta Univerzity Hradec Králové, náměstí Svobody 331/2, učebna B9
Možnost účasti online
- Deadline přihlášek: 3. listopad 2024
- Cena: zdarma
- Účastníci workshopu mají nárok na vystavění osvědčení o absolvování.
- Pro účast prosím vyplňte přihlášku níže.
- Akce se uskuteční v rámci projektu Budoucí učitelé: Zvyšování kvality přípravy a implementace systémových změn ve výuce na Univerzitě Hradec Králové, registrační číslo CZ.02.02.XX/00/23_019/0008431
Anotace workshopu:
Zveme Vás na workshop Mediální labyrint aneb jak se nenechat nachytat v současném mediálním světě, jehož cílem je seznámit pedagogické pracovníky a studenty s metodikou využití dokumentárního filmu a audiovizuálních materiálů ve výuce.
V praxi si vyzkoušíte některé aktivity do hodin a budete mít příležitost vyslechnout a zároveň sdílet své zkušenosti s výukou s audiovizuálními materiály. Workshop se konkrétně zaměří na posílení mediální gramotnosti a kritického myšlení u účastníků. Cílem je získat povědomí o dezinformačních webech působících v České republice a rozvíjet schopnost citlivě rozpoznávat manipulativní techniky. Účastníci se seznámí s konceptem trollingu jako nástroje propagandy a projdou základními kroky vzniku mediálních sdělení – od redakční porady až po výsledný produkt. Zároveň bude představeno fungování redakcí v televizním a tištěném médiu s důrazem na rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými médii a jejich vliv na tvorbu sdělení. Workshop je určen pro všechny, kdo chtějí lépe porozumět současné mediální scéně a vyhnout se dezinformacím.
Seminář bude veden zkušeným lektorem s vlastní pedagogickou zkušeností s využitím dokumentárního filmu ve výuce napříč předměty a je určen těm, kteří už naše materiály používají, ale i vyučujícím, kteří se chtějí s metodikou JSNS (Jeden svět na školách) teprve seznámit.
Lektor
Jakub Hromas
Po dokončení studia na Teologické fakultě v roce 2013 nastoupil Jakub Hromas na učitelskou dráhu na ZŠ Chvaly. Na Univerzitě Karlově vystudoval Psychosociální studia v kombinaci s teologií a filozofií, což mu poskytlo pevný základ pro práci s dětmi i dospělými. V roce 2017 si rozšířil vzdělání na Pedagogické fakultě a začal působit jako metodik primární prevence. V letech 2018–2019 absolvoval specializační studium zaměřené na prevenci rizikového chování ve školách. Má za sebou řadu odborných kurzů, například zpětné vazby a kritického myšlení. Od roku 2023 spolupracuje jako lektor s organizací JSNS (Jeden svět na školách), kde předává své zkušenosti dalším pedagogům. Ve své práci se zaměřuje na rozvoj kritického myšlení a podporu růstu u dětí i dospělých, kladouc důraz na důvěru a otevřenost v bezpečném prostředí.
*Odesláním přihlášky souhlasím se zpracováním osobních údajů a pořízením fotografií/screenshotů během akce. Pořadatel akce je oprávněn tyto materiály následně používat pro další propagační účely Didaktického centra FF UHK.