Učit se spolu
OBJEVUJEME UČITELE V SOBĚ
Budoucím učitelům
Uvažovali jste někdy o tom, zda studujete správnou fakultu?
Napadne vás, jaký z vás bude učitel a jak si poradíte s nároky profese?
Nemůžete se dočkat, až se dostanete k dětem a vyzkoušíte si práci na vlastní kůži?
…pak jste správně v projektu „Učit (se) spolu“.
Zažijete učitelskou praxi v novém formátu
-
Ve školních třídách strávíte dostatečné množství času na to, abyste poznali, o čem učitelství je a o čem může být právě pro Vás.
-
Na své cestě nebudete sami, ale doprovodí Vás tým odborníků.
Co dalšího vás čeká?
-
rok v učitelské roli
-
výuka v tandemu s fakultním učitelem
-
pravidelná podpora mentora, akademika a supervizora
-
objevování vlastního vyučovacího styl
-
sdílení zkušeností se skupinou ostatních studentů
-
stáže do výuky progresivních učitelů
- utváření vztahů s žáky
- Vytvořit podmínky pro profesní rozvoj všech zúčastněných.
- Vyzkoušet si různé formy podpory.
- Rozšířit profesní zkušenost a průběžně ji reflektovat.
- Analyzovat dopad nových zkušeností.
- Sdílet nové zkušenosti s veřejností.
-
Učíme se v přirozeném prostředí.
Konstruování znalostí je založeno na interakcích lidí se světem (Vygotskij, 1970). Tyto interakce ovlivňují kognitivní vývoj. Ideálním prostředím pro učení je situovaný kontext.
-
Učíme se poznáváním sebe.
Vedle znalostí a dovedností míříme také k sebepojetí. Budoucím učitelům pomáháme ujasnit si, o čem učitelství je, zda je právě pro ně a jaká bude jejich role (Barnett, 2000).
-
Učíme se vést dialog.
Každý student by měl rozvíjet vlastní hlas a nebýt vůči svým učitelům v podřadném postavení. Podporujeme jejich iniciativu a autonomii. (Deci, Ryan, 1991; Šeďová, 2012)
-
Učíme se skrze zkušenost a její reflexi.
Samotná zkušenost ještě nevede k učení. Teprve schopnost dávat jí rámec a přerámovávat ji vede ke změnám profesního jednání (Schön, 1987).
Nabídka sekce: Projekty