Učící (se) tým
Hlavní aktéři
-
mentoři
-
studenti
-
lektoři
-
supervizoři
-
výzkumníci
Garanti a organizátoři
-
manažerky projekty
-
garant projektu
-
garanti reflektovaných praxí
-
garanti cílových skupin
-
produkční
-
vizuální facilitátor
Fakultní učitelé
hudební výchova
Matěj Čejchan
Hudební výchova
Kdo jsem?
Absolvent pedagogické fakulty Technické univerzity v Liberci s aprobací AJ - OV, který načíná sedmý rok učitelování na Základní škole Bodláka a Pampelišky (dále jen ZŠBP). Miluji muziku, aktivně skládám a koncertně vystupuji.
Moje předchozí zkušenosti?
Tři a půl roku jsem souběžně vyučoval i na jičínské ZUŠ, kde jsem se věnoval hře na elektrickou a basovou kytaru a vedení hudebních souborů. V posledních dvou letech tandemově učím hudební výchovu na 2. stupni ZŠBP.
Co od projektu očekávám?
Sám jsem zvědav. V roli fakultního učitele je to má premiéra. Pevně věřím, že se mi studentům podaří poskytnout co nejpodnětnější vhled do výuky hudební výchovy na naší škole a inspirovat je.
V roce 2016 jsem dokončila studium na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, obor Hudební výchova - Sbormistrovství. Od dětství jsem navštěvovala dětský pěvecký sbor Kvítek při ZŠ Václava Havla v Poděbradech a ZUŠ v oborech sólový zpěv, příčná flétna a klavír. Po ukončení základní školní docházky jsem se stala korepetitorkou sboru a tím jsem vlastně započala své pedagogické působení. Po absolvování Přírodovědného lycea jsem začala studovat na pedagogické fakultě. Nyní vyučuji na ZŠ Václava Havla v Poděbradech, kde vyučuji na prvním stupni 4. třídu, na druhém stupni hudební výchovu, jsem sbormistryně dětského sboru Kvítek a smíšeného sboru (We)Květ. Učitelství beru jako životní poslání, které mě naplňuje a obohacuje život zajímavými situacemi, které v prostředí plném dětí přináší neustále nové impulzy.
Moje předchozí zkušenosti?
Již v období studia jsem snažila obohatit studium dalšími doplňujícími kurzy. Zúčastnila jsem se několika vzdělávacích seminářů České Orffovy společnosti, kurzů Aleny Tiché či Evy Jenčkové. Účastním se setkání pod Českou filharmonií - Hudba do škol a jsem členkou České Orffovy společnosti.
Od projektu očekávám nejen předání inspirace, námětů a zkušeností budoucím učitelům, ale také získání zkušeností, zlepšení vlastního pedagogického působení díky společným reflexím a vzdělávání se v oboru mentoringu.
Ruský jazyk
Kdo jsem?
Jsem naráz studentkou, učitelkou a čerstvou maminou. Studuji kombinaci hudební výchova + ruský jazyk. Na Obchodní akademii učím pouze RJ a odborné disciplíny.
Moje předchozí zkušenosti?
Moje zásoba zkušeností je zatím malá. Druhým rokem učím na OA v Chocni, a této práci předcházela pouze povinná praxe v rámci UHK.
Očekávám, že mi projekt přinese nové nápady do mojí současné praxe, a těším se na zpětnou vazbu od praktikantů.
Hana Kudelková
Ruský jazyk
Kdo jsem?
Učitelka cizích jazyků ( RUJ, ANJ, NEJ ), učím na SŠSOG v Hradci Králové již 19 rokem
Moje předchozí zkušenosti?
Fakultní učitelka už asi 12 let
Co od projektu očekávám?
Lepší připravenost studentů na průběžné a souvislé praxe, bližší seznámení studentů se školním
Anglický jazyk
Kdo jsem?
Jsem fakultní učitelka na Gymnáziu Boženy Němcové v Hradci Králové.
Moje předchozí zkušenosti?
V roce 2011 jsem začala s jazykovými školami a od roku 2014 učím na střední škole, kdy jsem se přes odborné učiliště a obchodní akademii dostala ke gymnáziu, kde učím třetím rokem.
Doufám, že projekt připraví a hlavně nadchne budoucí učitele, a těším se, že se obohatím o nové nápady.
Anglický jazyk
Anglický jazyk
Martin Koláček
Tělesná výchova
Kdo jsem?
Jmenuji se Martin Koláček, žiju v Hradci Králové, je mi 40 let, jsem ženatý a mám 2 děti, učím na ZŠ Štefcova na 2. stupni, v projektu působím jako fakultní učitel tělesné výchovy, největší záliby jsou rodina a sport.
Moje předchozí zkušenosti?
Ve školství působím devátým rokem, předtím jsem pracoval jako instruktor outdoorových aktivit, lyžování a snowboardingu.
Díky projektu by se mohl zlepšit systém praxí a rád bych pomohl studentům objevit kouzlo učitelského řemesla.
Dějepis
Kdo jsem?
Mgr. Jarmila Šulcová - fakultní učitelka.
Moje předchozí zkušenosti?
Učitelka dějepisu a německého jazyka na SPŠ, SOŠ a SOU, Hradec Králové, od roku 2013 ke mně chodí studenti dějepisu na průběžnou praxi.
Od projektu si slibuji změnu v profesní přípravě budoucích učitelů - posílení praxí. Očekávám inspiraci, sdílení, podporu. Z pedagogických fakult by měli do škol přicházet nadšení učitelé, kteří chtějí žáky vést a dokážou jim ukázat cestu, ne teoretičtí specialisté v daném oboru.
Monika Kalinová
Dějepis
Kdo jsem?
Učím na základní škole dějepis a občanskou výchovu.
Moje předchozí zkušenosti?
Učím sedmnáctým rokem a jsem řadu let fakultním učitelem. Studenti mají bohužel jen velmi málo prostoru na to, aby se v praxi připravili na své budoucí povolání. Jen teorie nestačí.
Co od projektu očekávám?
Kateřina Pohanková
Dějepis
Kdo jsem?
Jsem učitelka dějepisu a zeměpisu na ZŠ Mandysova v Hradci Králové.
Moje předchozí zkušenosti?
Mám zkušenosti s různorodou výukou na soukromé i státní škole a s vedením mimoškolních aktivit a dětských táborů, krátce jsem si také vyzkoušela vyučovat angličtinu děti v Mexiku.
Co od projektu očekávám?
Od projektu očekávám vzájemnou inspiraci a podporu mezi jednotlivými členy týmu, oživení výuky pro žáky a získání nových zkušeností jak studentů, tak fakultních učitelů.
Pavel Lehar
Dějepis
Kdo jsem?
Působím na Gymnáziu Boženy Němcové v Hradci Králové a v projektu jsem zapojen jako fakultní učitel dějepisu.
Moje předchozí zkušenosti?
S tandemovou výukou prakticky žádné zkušenosti nemám - o to větší jsou má očekávání a touha učit se novým věcem!
Marián Janko
Dějepis
Kdo jsem?
Ředitel ZŠ v Týništi, předseda SVJ Ladova-Skupova 1119-21, předseda spolku DSJ camp, učitel, manžel, otec
Moje předchozí zkušenosti?
Učitel ZŠ Pouchov (4 měsíce), učitel na PSJG (21 let)
Co od projektu očekávám?
Nové zkušenosti, metody, nápady, vzájemné obohacení, kreativita, empatie, zpětná vazba.
Kdo jsem?
Petra Zemanská, učitelka francouzského jazyka na Gymnáziu Boženy Němcové v Hradci Králové.
Moje předchozí zkušenosti?
7 let v oboru, zahraniční pracovní stáže ve Francii a Španělsku, organizace výměnných pobytů, divadelní ateliér ve Fj.
Co od projektu očekávám?
Konstruktivní přístup k pedagogickým praxím, osobní rozvoj.
Francouzský jazyk
Český jazyk
Kristýna Finková
Český jazyk
Kdo jsem?
Jsem učitelka českého jazyka a dějepisu na ZŠ K. V. Raise v Lázních Bělohradě, maminka sedmiletých dvojčat. Volný čas trávím hlavně se svými dcerami. Jinak také ráda běhám, čtu, cestuji a navštěvuji kulturní akce. Mým velkým koníčkem je i mé povolání. Práce s dětmi mě stále naplňuje, proto se ráda vzdělávám a poznávám něco nového.
Moje předchozí zkušenosti?
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu UK, učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň základních škol a střední školy, obor český jazyk – dějepis. Po vysokoškolských studiích jsem zakotvila v Lázních Bělohradě, kde od roku 2007 působím jako učitelka ČJ-D
Co od projektu očekávám?
Od projektu očekávám lepší připravenost studentů do praxe. Pevně věřím, že díky projektu studenti, budoucí učitelé, poznají, co vše učitelská profese obnáší. Já sama se moc těším na tandemovou výuku, na společné sdílení zkušeností a reflexe. Celý projekt vnímám jako určitou výzvu, která je důležitá pro můj další profesní posun.
Německý jazyk
Jiřina Hrušková
Německý jazyk
Kdo jsem?
Učitelka ZŠ v HK (učím Nj, ORV a TV). Mám ráda sport, Nj a svoji rodinu.
Moje předchozí zkušenosti?
Výuka ve firmách, na ZŠ, projekt ORV - UHK.
Co od projektu očekávám?
Těším se na seznámení s novými lidmi ze stejného oboru, na získávání a předávání zkušeností.
Eva Beránková
Občanská výchova
Kdo jsem?
Role v projektu fakultní učitel, při výuce se snažím co nejvíce přiblížit praxi.
Moje předchozí zkušenosti?
Profesní zkušenosti ve státním i soukromém sektoru, výuka na denním i dálkovém studium, kromě základní školy na všech typech škol.
Co od projektu očekávám?
Zkusíme společně změnit stereotypy.
Základy společenských věd
Matematika
Oboroví didaktici
Kdo jsem?
Odborná asistentka KTVS PdF UHK, matka dvou dětí, babička 2 vnuček a 2 vnuků. Mám ráda pohyb v jakékoliv podobě...
Moje předchozí zkušenosti?
Praxe na malotřídce a na gymnáziu mi dala velké zkušenosti pro mou následující pozici didaktika na KTVS PdF UHK.
Kdo jsem?
Didaktička dějepisu (odborná asistentka) na Historickém ústavu FF UHK. Absolventka PdF Hradec Králové obor Rj -D, později rozšíření vzdělání o VOŠ sociálně právní Praha a speciální pedagogika PdF HK.
Moje předchozí zkušenosti?
Vyučující na VOŠ sociálně právní Pardubice, na gymnáziu Nový Bydžov a zástupkyně ředitele ZŠ při FN Hradec Králové - zde jsem propojila všechny vystudované obory.
Lektorská činnost pro ČČK - vzdělávání pracovníků v sociálních službách + plánování seniorských rekondičních pobytů; ve školní praxi koordinátor tvorby ŠVP, koordinátor primární prevence a koordinace projektů RSF (např. Tablety do škol)
Na FF UHK působí od roku 2010; zde členka lektorského týmu projektu ESF MODES, autorka metodických materiálů pro učitele a autorkou odborných článků s tématikou didaktiky dějepisu, dějin umění a arteterapie. V projektu OPVVV "Vzdělávání 2.0" je členkou realizačního týmu a metodičkou vzdělávání (realizace setkávání s učiteli z praxe s VŠ pedagogy; studentů učitelství se ZŠ i SŠ pedagogy; tvorba metodických materiálů k setkáním...)
V rámci doktorského studia (obor Didaktika dějepisu na Ostravské univerzitě) se zabývá analýzou dějepisných učebnic a pohledem na historické osobnosti v nich.
Co od účasti v projektu očekávám?
Věřím, že přispěje k časnějšímu kontaktu studentů učitelství s realitou, napomůže k lepší praktické připravenosti a studenti budou mít také možnost prakticky realizovat formu výuky Team Building, která u nás zatím není příliš rozšířená.
Lucie Kotrčová
Kdo jsem?
Na UHK jsem pouze jako externí pracovník. Učím na ZŠ v Náchodě anglický a španělský jazyk a občanskou výchovu. Ve volném čase relaxuji v sedle svého koně.
Moje předchozí zkušenosti?
Co od účasti v projektu očekávám?
Kdo jsem?
Jsem učitelka angličtiny na Obchodní akademii v Hradci Králové, maminka čtyř dětí a v téměř neexistujícím zbytku času také čtenářka, divadelní fanynka, cestovatelka, milovnice kávy a kaváren, obdivovatelka Williama Shakespeara a pana profesora Hilského a zakládající členka expedice pro přechod Hadriánova valu.
Moje předchozí zkušenosti?
Když učím, snažím se být takovým učitelem, jakého bych si přála pro sebe nebo své děti. Těším se, že díky tomuto projektu budou moci studenti učitelství dostat podporu, kterou bych bývala ocenila jako začínající učitel já. Projekt vnímám jako prostor nabídnout a sdílet své zkušenosti a zároveň i příležitost pro sebe učit se od ostatních a pracovat na svém profesním růstu.
Michaela Mádlová
Kdo jsem?
Jsem učitelka francouzštiny, didaktička FJ a garantka praxí na KFJL, maminka dvou synů, milovnice Francie a všeho francouzského (kuchyně, víno, filmy, móda atd.), členka asociace Gallica (Sdružení VŠ učitelů francouzštiny). Ve volném čase se věnuji folklóru, tanci, ráda si vyjedu na cyklovýlet a když mám možnost cestovat a poznávat cizí země, jsem ve svém živlu.
Kromě PdF UHK jsem ve své učitelské praxi působila na základní škole, na gymnáziu, lektorovala jazykové kurzy pro dospělé, vyučovala češtinu pro cizince, vyzkoušela si práci překladatelky, tlumočnice, recepční v hotelu, pracovala jako asistentka ve francouzské firmě. Spolupracovala jsem na projektu NEFLT (Network of Educators of Foreign Language Teachers – Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků). Získané zkušenosti ráda předávám svým studentům a zároveň se nechávám inspirovat jejich studentským pohledem.
Co od účasti v projektu očekávám?
Projekt je pro mě velkou výzvou. Těším se na spolupráci se studenty a s kolegy, na to, že společně zažijeme něco nového a smysluplného. Jsem přesvědčena, že se můžeme vzájemně mnoho naučit, sdílet zkušenosti a přispět konečně ke zkvalitnění pedagogických praxí budoucích učitelů. Když vidím motivaci a nadšení zúčastněných, věřím, že to vyjde!
Michala Mikolášiková
Kdo jsem?
Učitelka českého jazyka a literatury, oborová didaktička v projektu pregraduálního vzdělávání, garantka praxí na KČJL, metodička školní prevence, matka.
Moje předchozí zkušenosti?
7 let na SPŠ HK (dnes SPŠ, SOŠ a SOU Hradební), od 2017 KČJL PdF UHK - koordinace praxí, celoživotně ve škole či školství:-)
Smysluplnou a praktickou podporu studentů, kteří mají energii, odvahu a chuť proniknout do problematiky školství, tajemství výchovy a vzdělávání.
Marie Müllerová
Kdo jsem?
Dlouholetá multiplikátorka v oblasti DVPP, nadšená propagátorka významu vzdělání v životě a celoživotního vzdělávání, dlouholetá viceprezidentka SGUNu (velmi aktivní český Spolek učitelů a germanistů v ČR), absolventka spousty kurzů dalšího vzdělávání (jeden z nejzajímavějších – kurz kritického myšlení), stoupenec celé řady myšlenek konstruktivizmu (viz: „Osla ke studni přivést můžeš, napít se ovšem musí sám“, E. von Glasersfeld), kulturní jedinec (knihy, divadlo, hudba etc.), milovník cestování bez cestovní kanceláře a příznivec pražské kavárny. A také neutuchající optimistka, že i v českém školství bude jednou opravdu líp.
Moje předchozí zkušenosti?
Téměř třicet let pedagogické praxe na všech úrovních, dvacetiletá zkušenost z dalšího vzdělávání učitelů nejen v ČR, zkušenosti ze zajímavých evropských projektů (např. Schule im Wandel) a dlouholeté zkušenosti z realizace pedagogické praxe studentů na Pdf UHK.
Další možnost vzdělání a rozšíření obzorů, poznání zajímavých lidí a možnost zažít (byť na krátký omezený čas) možnost realizace kvalitní pedagogické praxe budoucích učitelů. A také možná hlubší poznání mentality dnešních studentů učitelství a jejich představy o učiteli 21. století.
Miroslav Půža
Kdo jsem?
Jsem vysokoškolský pedagog, ruštinář, didaktik, expert na moderní didaktické technologie.
Moje předchozí zkušenosti?
Učitel na ZŠ, SŠ, VŠ, lektor projektu: Cool pedagog, Tablety do škol, ICT jako nástroj inovace výuky, republikový garant školení AV Media: Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - Cizí jazyky.
Co od účasti v projektu očekávám?
Prohloubení přípravy budoucích pedagogů a navázání nových kontaktů mezi univerzitou a tzv. "první linií".
Marie Snopková
Kdo jsem?
Jsem učitelka na základní škole v Náchodě, kde působím jako třídní učitelka druhé třídy s programem Začít spolu a jako učitelka výtvarné výchovy, etické a environmentální výchovy na druhém stupni. Jsem členkou Asociace výtvarných pedagogů a nadšená skautka. Jsem milovnice umění, přírody, knih a pyšná majitelka psa Buda.
Moje předchozí zkušenosti?
Pedagogicky mě asi nejvíce ovlivňuje setkávání se s lidmi z různých oborů, kteří jsou pro mě inspirací a od kterých se můžu stále něco nového učit. Velkou zkušeností pro mě bylo absolvování mentorského kurzu. Mám zkušenosti s výukou různých věkových skupin, od mateřské školy až po střední školu. Ostatním můžu nabídnout své zkušenosti s mezioborovou výukou, výukou v blocích a projektovou výukou. Zároveň mám zkušenosti s výukou na soukromé i státní škole.
Očekávám, že studenti budou mít příležitost zažít více pedagogických situací na vlastní kůži a zároveň v bezpečném prostředí s velkou podporou na několika různých úrovních. Pro sebe očekávám, že budu moci nabídnout své zkušenosti a nadšení budoucím kolegům.
Kdo jsem?
Jsem absolventka Pdf v kombinaci německý jazyk a hudební výchova, učím na Hořickém gymnáziu a momentálně jsem především čerstvá maminka malého Toníka. Jsem také milovnice přírody, cestování, jógy, pozitivních lidí a samozřejmě hudby.
Moje předchozí zkušenosti?
Nejcennější znalosti a dovednosti jsem získala od vynikajících didaktiček paní profesorky Jenčkové a paní doktorky Müllerové, na kurzu Respektovat a být respektován, od inspirujících a podporujících kolegů a studentů z Hořického gymnázia a nebo v současné době na projektu České filharmonie Hudba do škol.
Sama stále přemýšlím, jak dělat svou výuku smysluplnější a zajímavější. Věřím, že právě reflektované praxe budou pro studenty výborným nástrojem k prohlubování pedagogických schopností. Těším se na vzájemnou spolupráci, která dozajista obohatí všechny přítomné strany.
Kdo jsem?
Středoškolská učitelka s dlouholetou praxí, aprobace Rj, D, Čj, Aj, aktuálně učím Čj, AJ, CeHOPP AJ, v současné době „studentka“ v kurzu Mentoring pro pokročilé. Realistka x idealistka (stále ještě) ve výukovém procesu. Záliby - tenis, zahrada a kocour Cyril (pro odbourání stresu).
Moje předchozí zkušenosti?
Mezinárodní projekty zaměřené na vzdělávání pedagogů a odborné stáže žáků (řízení + účast jako pedagogický dozor + jazyková podpora) Leonardo, Erasmus, role uvádějícího učitele na SŠ.
Projekt vidím jako smysluplný, je výzvou pro všechny zúčastněné. Líbí se mi propojení vzdělávacích stupňů ZŠ, SŠ, VŠ. Těším se na spolupráci s kolegy a studenty, chci se sama něco nového naučit a myslím, že mám i co nabídnou a předat. Baví mě nadšení všech, které jsem zatím poznala, a doufám, že vydrží (ten entuziasmus). Očekávám reálné propojení teorie s praxí a lepší připravenost studentů na vlastní pedagogickou činnost.
Akademici
Kdo jsem?
Pedagog na PdF UHK, zaměřuji se převážně na obecnou didaktiku, aktivizační metody,... Jsem ale také matka, folkloristka, tkadlena,...
Studium: Didaktika chemie, PřF UK Praha, (Ph.D.), Učitelství pro ZŠ: chemie – ruský jazyk, PdF UHK, (Mgr.), Ruční tkaní: ruční tkadlec – tkadlena, VSUŘ (vzdělávací spolek uměleckých řemesel) Praha, (Rekvalifikační kurz), aktuálně: účast v projektu Didaktika – Člověk a příroda A
Co od účasti v projektu očekávám?
Očekávám, že si vyzkouším práci v tandemu, že na sobě zapracuji po stránce odborné, didaktické, komunikativní, osobnostní, organizační, že si budeme moci předávat své zkušenosti, že to bude fajn:)
Kdo jsem?
Kdyby otázka zněla "kým jsem?", tak odpovím psycholog, terapeut, učitel, čtenář, občasný kutil, taky manžel, otec, bratr, syn... To jsou ale všechno jen role, i když podstatné a důležité. Kdo ale jsem, když právě nepracuji nebo se třeba nesnažím (marně) vychovávat mého pubertálního syna? Nevím, neznám odpověď. Možná proto, že si spíš kladu otázku „jak jsem“.
Můj pracovní život je možné rozdělit do dvou etap. Ta první je spojená s divadlem. Vystudoval jsem DAMU, hrál několik let v Národním divadle, učil divadelní obor v ZUŠ. Tohle období zakončilo třináct let ve funkci ředitele trutnovské ZUŠky. Druhá etapa je spojená s psychologií a prolíná se s tou první už od devadesátých let, kdy jsem pracoval jako asistent prof. Vyskočila na DAMU. Později jsem na FF UK psychologii vystudoval, absolvoval terapeutický výcvik a mnoho dalších kurzů. V současnosti pracuji jako odborný asistent na UHK, jezdím po školách jako lektor a mám vlastní terapeutickou praxi.
Co od účasti v projektu očekávám?
Vize reflektovaných praxí mě nadchla a jsem přesvědčen o tom, že je to správná cesta. Moc bych si přál, aby to neskončilo jen tímto projektem. Doufám, že je to první krok k celkové proměně koncepce vzdělávání budoucích učitelů.
Barbara Pospíšilová
Kdo jsem?
Na Pdf vyučuji obecnou didaktiku a teorii výchovy. Jsem maminka tří milovaných dětí, vášnivá čtenářka a amatérská zahradnice. Ráda se pouštím do nových věcí, setkávám se s inspirativními lidmi, ráda cestuji, chodím a pozoruji přírodu.
Moje předchozí zkušenosti?
Za osmnáct let pedagogické práce jsem prošla jako učitelka skoro všemi stupni vzdělávání. Od základní školy, přes střední školu až nyní po školu vysokou. Kromě výuky na UHK pracuji jako lektor, mentor a konzultant v JOBu nebo např. jako metodik v projektu České filharmonie. Mým velkým tématem všech těchto činností je: Jaké potřebujeme podmínky k učení, aby bylo efektivní? Co nás v učení posouvá vpřed a co nás od něj naopak odrazuje? Velmi mne baví odkrývat další části této mozaiky, ráda naslouchám kolegům a především svým studentům.
Těším se na vzájemné učení s kolegy, který nám projekt umožňuje. Očekávám, že vznikne prostor učit se jeden od druhého a společně hledat, co se mají učit naši studenti. Očekávám, že studenti díky intenzivní praxi budou přinášet nová témata, na která budeme společně hledat odpovědi. Slibuji si od projektu, že otevře nové možnosti, jak lépe a hlouběji využít teorii v praxi.
Radka Skorunková
Kdo jsem?
Vyučující na Katedře pedagogiky a psychologie PdF UHK, absolventka magisterského studia a doktorského studia v oboru psychologie
Moje předchozí zkušenosti?
Vyučuji od r. 2004 na UHK předměty: obecná a vývojová psychologie, psychologie osobnosti a sociální, psychopatologie.
Od projektu očekávám propojení akademické činnosti s praxí a tím zvýšení využitelnosti výuky na Pdf UHK pro budoucí učitele. Propojení výuky jednotlivých předmětů v rámci společného pedagogicko-psychologického základu do smysluplného komplexu, který bude studenty motivovat k rozvíjení pedagogických kompetencí. Mám zájem podílet se na inovaci výuky psychologie a věřím, že ve spolupráci s ostatními účastníky projektu vyvstanou otázky a nové podněty, které napomohou směřovat výuku psychologie k praktickému využití teoretických poznatků.
Přemysl Štindl
Kdo jsem?
Na Pedagogické fakultě působím desátým rokem jako externí pracovník – lektor předmětů společného pedagogického základu. Zároveň učím na střední odborné škole předměty biologii a chemii. Rád se podílím na přípravě budoucích učitelů, práce s mladými lidmi mě obohacuje a nabíjí energií. Jsem ženatý a mám jednu dceru. Ve volném čase rád cestuji.
Moje předchozí zkušenosti?
V souvislosti se vzděláváním považuji za důležité oblasti zájem, ochotu učit se novým věcem, pracovat na svém osobním růstu a sebezkušenost. Ve své výuce se zaměřuji zejména na vzájemné předávání zkušeností a sdílení dobré praxe. Vlastní zkušenost je nenahraditelná a je cenným zdrojem pro další celoživotní rozvoj osobnosti člověka.
Od projektu očekávám osobní rozvoj, týmovou spolupráci a poznání nových metod práce. Přínos vidím zejména v možnosti inovace vybraných předmětů, v rozvoji základních pedagogických dovedností studentů a ve sdílení dobré praxe.
Sylvie Tichotová
Kdo jsem?
Na Pedagogické fakultě UHK vyučuji některé psychologické předměty v rámci katedry Pedagogiky a psychologie. Kromě toho jsem psychoterapeutka zaměřená na práci s dětmi a dospívajícími, mám svou soukromou praxi.
Moje předchozí zkušenosti?
Jako psycholog jsem prošla psychiatrickou léčebnou, manželskou a rodinnou poradnou i nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež... Pro moji psychoterapeutickou práci bylo nejzásadnější absolvování pětiletého výcviku v Gestalt terapii a jeho postgraduální části zaměřené na děti a dospívající.
Tento projekt mi přijde jako velká šance začít měnit stávající systém přípravy budoucích učitelů - líbí se mi na něm, že poskytuje to, čeho se jinak studentům dostává málo - podporu ze strany zkušenějších a velké množství praxe. Struktura tohoto projektu navíc umožňuje smysluplně praxi propojovat s teorií a průběžně monitorovat potřeby studentů tak, jak se budou vynořovat.
Kdo jsem?
Pracuji jako psycholožka na základní škole v Pardubicích a ve Speciálně pedagogickém centru v Hradci Králové. Svůj volný čas věnuji rodině a cestování. Další volný čas investuji do osobního rozvoje a dalšího vzdělávání, čemuž vlastně odpovídá můj původní vystudovaný obor učitelky základní školy. V posledních třech letech se snažím zorientovat v prostředí kognitivně - behaviorální terapie a pedagogicko-psychologické diagnostiky.
Moje předchozí zkušenosti?
Má původní profese je učitel německého a ruského jazyka pro II. stupeň základní školy. Cizí jazyky jsem vyučovala již během studií a poté jsem se věnovala tlumočení a vzdělávacím projektům ve státním sektoru. Druhou profesí se pro mne později stala psychologie, o kterou jsem se průběžně zajímala i dříve. Kombinace pedagogiky a psychologie mě obohacuje v osobní i profesní rovině.
Od projektu očekávám, že potkám spoustu skvělých lidí a velkých odborníků, kteří mě v mém profesním i osobním vývoji posunou zase o kousek dál.
Kdo jsem?
Odborná asistentka v oboru psychologie na Katedře pedagogiky a psychologie PdF UHK, lektorka pedagogicko-psychologických programů, ale také učitelka hry na klávesové nástroje se zálibou v hudební psychologii. Ale v první řadě matka Tadeáše, v neposlední pak rekreační sportovkyně, varhanice a začínající fotografka.
Moje předchozí zkušenosti?
Motivace k účasti projektu vychází z vystudovaných oborů učitelství psychologie a hudby, kterým se po celý svůj profesní život věnuji. I v souvislosti s rodičovstvím v poslední době bilancuji a reviduji pohled na profesi pedagoga a úlohu školy.
Účast v projektu ve mně vzbuzuje velká očekávání a radost nad tím, že můžu být přítomna smysluplným proměnám současných studentských praxí, a to za účasti mnoha inspirujících osob. Očekávám navázání těsnějšího kontaktu s teorií a praxí, změnu uvažování nad obsahem a formou psychologického základu pro studenty učitelství a profesní i osobnostní rozvoj.
Kdo jsem?
Studijně a pracovně jsem absolventkou Filozofické fakulty Masarykovy univerzity dvouoborového studia Anglický jazyk a literatura - Pedagogika (Mgr.), Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (Ph.D.) obor Pedagogika. Přes 15 let působím v oblasti vzdělávání učitelů včetně publikačních aktivit s aktivní účastí na zahraničních odborných konferencích. Vdaná, 2 děti. Volný čas: lyže, plavání, brusle, interkultura, Reiki, dynamický tanec.
Moje předchozí zkušenosti?
Vyučovala jsem anglický jazyk. Kde? V mateřských školách, intenzivních jazykových kurzech, jazykových školách a také na Obchodní Akademii Choceň. Mám dlouhodobé zkušenosti s vedením dětí z letních táborů. Od roku 2002 působím v oblasti vzdělávání učitelů. Hlavní témata v mém zorném poli: vzdělávání učitelů, kompetence žáků a učitelů a jejich interakce, interkulturní kompetence a senzitivita, didaktické a pedagogické přístupy – alternativy, inovační změny ve vzdělávání, pedagogická praxe, internacionalizace ve vzdělávání, srovnávací pedagogika.
Co od účasti v projektu očekávám?
Co od účasti v projektu očekávám? Reflexi a sebereflexi, seberozvoj, podněty a podporu; Tandem, spolupráci, sdílení; Podněty pro další rozvoj a osobnostně-profesní růst; Inovaci ve vzdělávání učitelů, PdF UHK, Katedry pedagogiky a psychologie.
Nabídka sekce: Učit se spolu