Consular Hours
We:
14:00-14:45, 16:35-17:20
office hours: building A, room 0419 (Department of Pedagogy and Psychology) Email contact prior to the consultation recommended..
Academic profiles
UHK Publications
JUKLOVÁ, Kateřina, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ. Percepce sebehodnocení u budoucích učitelů a jejich vzdělavatelů: soulad nebo rozpory?. Dostupné z: https://drive.google.com/file/d/1C8ZTho6JPz4Uz0RiupWTGZQ9NInCdeaq/view.
JUKLOVÁ, Kateřina, S. MICHEK, P. SOUKUP, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ. Studentovo hodnocení výuky: validace a adaptace dotazníku CEQ pro podmínky českých vysokých škol. Pedagogická orientace. 2020, 30 (1), 32-60. ISSN 1211-4669.
VRABCOVÁ, Daniela. Autoevaluace jako obrana proti stereotypu. In: Na cestě ke kvalitní škole, Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-392-3.
VONDROUŠOVÁ, Jindra, D. VRABCOVÁ, J. KAPLANOVÁ, K. JUKLOVÁ, M. HYNKOVÁ. Emotional Experiences of Future Teachers. In: 10th ICEEPSY 2019 International Conference on Education and Educational Psychology. Nicosia: Future academy, 2019.
VRABCOVÁ, Daniela, K. VALTOVÁ, J. VONDROUŠOVÁ, J. KAPLANOVÁ. HIGHER EDUCATION STUDENTS LEARNING STRATEGIES: AN INSIGHT INTO CZECH EDUCATIONAL SYSTEM. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). Nicosia: Future academy, 2019.
KAPLANOVÁ, Jitka, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ, K. JUKLOVÁ, P. ŠEJNOVÁ. Learning Patterns Of Future Teachers In Relation To Their Study Form. In: 10th ICEEPSY 2019 International Conference on Education and Educational Psychology. Barcelona: Future academy, 2019.
UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ. Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu - XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Uspořádal MICHEK, Stanislav, J. VONDROUŠOVÁ, J. VÍTOVÁ, P. AMBROŽOVÁ, K. JUKLOVÁ, P. VACEK, K. ZÁŘECKÁ, M. SKUTIL, M. PŮŽA, P. BESEDOVÁ, D. VRABCOVÁ. 13.09.2017 - 14.09.2017.
VRABCOVÁ, Daniela, A. PAZLAROVÁ. Czech teachers´ attitudes to contemporary school curricular reform: current view.. In: 6th ICEEPSY International Conference on Education and Educational Psychology. Neuveden: Elsevier, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela. Developing Czech teachers´ attitudes to contemporary school curricular reform: comparison. In: 6th ICEEPSY International Conference on Education and Educational Psychology. Neuveden: Elsevier, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela, M. MENŠÍK. Intercultural Education of Pre-graduate Teacher Students from the Perspective of Intercultural Sensitivity: Comparative Insight into the Czech Education. In: ECCS. Nagoya: International Academic Forum, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela. CONTEMPORARY SCHOOL CURRICULAR REFORM IN THE CZECH REPUBLIC AS A TYPE OF EDUCATIONAL CHANGE: DESCRIPTIVE AND COMPARATIVE VIEW OF SELECTED PROCESS ISSUES AND MILESTONES. In: International technology, education and development conference (INTED 2015). Valencia: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-5763-7.
VRABCOVÁ, Daniela. FAMILY INFLUENCE AND OTHER RELATED ISSUES WITHIN INTERNATIONAL COMPARATIVE VIEW OF EDUCATIONAL SYSTEMS WITH A FOCUS ON THE CZECH REPUBLIC. In: International technology, education and development conference (INTED 2015). Valencia: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-5763-7.
JUKLOVÁ, Kateřina, J. DOLEŽALOVÁ, D. VRABCOVÁ, I. NOWOSAD. Learning and Reading Strategies of Future Teachers in International Comparison. 1.vyd. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015. ISBN 978-83-8019-293-5.
VRABCOVÁ, Daniela. Teachers´ and Teacher Educators´Attitudes to Educational Changes: an Insight to the Czech Educational System. In: 5th International Conference on Education & Educational Psychology (ICEEPSY). Amsterdam: Elsevier, 2015.
VRABCOVÁ, Daniela. Theory of educational changes as a component of teacher training curriculum. In: International conference on education, research and innovation (ICERI 2013). Valencia: IATED, 2013. ISBN 978-84-616-3847-5.
VRABCOVÁ, D.: Základy pedagogiky pro sociální pracovníky. Hradec Králové 2013.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Dánska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Finska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Švédska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela. Autoevaluace aneb průběh vzdělávání se zaměřením na hodnocení výuky. In: Autoevaluace v praxi českých škol, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-86856-91-9.
Resume
Position
2020 - 2024:
Vice-dean for Internationalisation, Faculty of Education
2016 - 2020:
Vice-dean for Internationalisation and Practice, Faculty of Education
2007 - 2024:
Department of Pedagogy and Psychology, assistant professor
2004 - 2007:
Department of Pedagogy and Psychology, lecturer
Education and Qualifications
2003 - 2007:
post-graduate study programme: Pedagogy, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc
1994 - 2000:
Pedagogy - English Language and Literature, Faculty of Philosophy, Masaryk University, Brno
Work Experience
2007 - 2020:
Department of Pedagogy and Psychology, Faculty of Education UHK, assistant professor
2002 - 2007:
Department of Pedagogy and Psychology, Faculty of Education UHK, lecturer
2000 - 2002:
Obchodní akademie Choceň, upper-secondary education teacher, English language
1997 - 2002:
English language lecturer (Language schools, kindergarten courses, courses for adults)
Teaching Experience
see above work experience
Research Activities
2016:
Future Teachers´ Intercultural Sensitivity: Interkulturní senzitivita studentů učitelství na Univerzitě Hradec Králové
2015:
Teachers´ pro-innovative attitudes: Proinovační angažovanost českého učitele sekundárního vzdělávání ve srovnání se zaměřením na Královéhradecký kraj
2007 - 2009:
Grant: 2006-2816/001- SO2-610BGE; Projekt EU Socrates/Erasmus; EPASI: Educational Policies Addressing Social Inclusion