Consular Hours
Mo:
12:15-13:00
We:
12:15-13:00
office hours: building A, office of the head of the Department of Pedagogy and Psychology) Email contact prior to the consultation recommended..
Academic profiles
UHK Publications
JUKLOVÁ, Kateřina, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ. Percepce sebehodnocení u budoucích učitelů a jejich vzdělavatelů: soulad nebo rozpory?. Dostupné z: https://drive.google.com/file/d/1C8ZTho6JPz4Uz0RiupWTGZQ9NInCdeaq/view.
JUKLOVÁ, Kateřina, S. MICHEK, P. SOUKUP, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ. Studentovo hodnocení výuky: validace a adaptace dotazníku CEQ pro podmínky českých vysokých škol. Pedagogická orientace. 2020, 30 (1), 32-60. ISSN 1211-4669.
VRABCOVÁ, Daniela. Autoevaluace jako obrana proti stereotypu. In: Na cestě ke kvalitní škole, Praha: Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-392-3.
VONDROUŠOVÁ, Jindra, D. VRABCOVÁ, J. KAPLANOVÁ, K. JUKLOVÁ, M. HYNKOVÁ. Emotional Experiences of Future Teachers. In: 10th ICEEPSY 2019 International Conference on Education and Educational Psychology. Nicosia: Future academy, 2019.
VRABCOVÁ, Daniela, K. VALTOVÁ, J. VONDROUŠOVÁ, J. KAPLANOVÁ. HIGHER EDUCATION STUDENTS LEARNING STRATEGIES: AN INSIGHT INTO CZECH EDUCATIONAL SYSTEM. In: 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY). Nicosia: Future academy, 2019.
KAPLANOVÁ, Jitka, J. VONDROUŠOVÁ, D. VRABCOVÁ, K. JUKLOVÁ, P. ŠEJNOVÁ. Learning Patterns Of Future Teachers In Relation To Their Study Form. In: 10th ICEEPSY 2019 International Conference on Education and Educational Psychology. Barcelona: Future academy, 2019.
UNIVERZITA HRADEC KRÁLOVÉ. Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu - XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Uspořádal MICHEK, Stanislav, J. VONDROUŠOVÁ, J. VÍTOVÁ, P. AMBROŽOVÁ, K. JUKLOVÁ, P. VACEK, K. ZÁŘECKÁ, M. SKUTIL, M. PŮŽA, P. BESEDOVÁ, D. VRABCOVÁ. 13.09.2017 - 14.09.2017.
VRABCOVÁ, Daniela, A. PAZLAROVÁ. Czech teachers´ attitudes to contemporary school curricular reform: current view.. In: 6th ICEEPSY International Conference on Education and Educational Psychology. Neuveden: Elsevier, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela. Developing Czech teachers´ attitudes to contemporary school curricular reform: comparison. In: 6th ICEEPSY International Conference on Education and Educational Psychology. Neuveden: Elsevier, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela, M. MENŠÍK. Intercultural Education of Pre-graduate Teacher Students from the Perspective of Intercultural Sensitivity: Comparative Insight into the Czech Education. In: ECCS. Nagoya: International Academic Forum, 2016.
VRABCOVÁ, Daniela. CONTEMPORARY SCHOOL CURRICULAR REFORM IN THE CZECH REPUBLIC AS A TYPE OF EDUCATIONAL CHANGE: DESCRIPTIVE AND COMPARATIVE VIEW OF SELECTED PROCESS ISSUES AND MILESTONES. In: International technology, education and development conference (INTED 2015). Valencia: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-5763-7.
VRABCOVÁ, Daniela. FAMILY INFLUENCE AND OTHER RELATED ISSUES WITHIN INTERNATIONAL COMPARATIVE VIEW OF EDUCATIONAL SYSTEMS WITH A FOCUS ON THE CZECH REPUBLIC. In: International technology, education and development conference (INTED 2015). Valencia: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-5763-7.
JUKLOVÁ, Kateřina, J. DOLEŽALOVÁ, D. VRABCOVÁ, I. NOWOSAD. Learning and Reading Strategies of Future Teachers in International Comparison. 1.vyd. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015. ISBN 978-83-8019-293-5.
VRABCOVÁ, Daniela. Teachers´ and Teacher Educators´Attitudes to Educational Changes: an Insight to the Czech Educational System. In: 5th International Conference on Education & Educational Psychology (ICEEPSY). Amsterdam: Elsevier, 2015.
VRABCOVÁ, Daniela. Theory of educational changes as a component of teacher training curriculum. In: International conference on education, research and innovation (ICERI 2013). Valencia: IATED, 2013. ISBN 978-84-616-3847-5.
VRABCOVÁ, D.: Základy pedagogiky pro sociální pracovníky. Hradec Králové 2013.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Dánska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Finska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela, K. RÝDL. (Auto)evaluace ve vzdělávacím systému Švédska. In: Autoevaluace školy v zahraničí : pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.
VRABCOVÁ, Daniela. Autoevaluace aneb průběh vzdělávání se zaměřením na hodnocení výuky. In: Autoevaluace v praxi českých škol, Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-86856-91-9.
Resume
Position
2020 - 2024:
Vice-dean for Internationalisation, Faculty of Education
2016 - 2020:
Vice-dean for Internationalisation and Practice, Faculty of Education
2007 - 2024:
Department of Pedagogy and Psychology, assistant professor
2004 - 2007:
Department of Pedagogy and Psychology, lecturer
Education and Qualifications
2003 - 2007:
post-graduate study programme: Pedagogy, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc
1994 - 2000:
Pedagogy - English Language and Literature, Faculty of Philosophy, Masaryk University, Brno
Work Experience
2007 - 2020:
Department of Pedagogy and Psychology, Faculty of Education UHK, assistant professor
2002 - 2007:
Department of Pedagogy and Psychology, Faculty of Education UHK, lecturer
2000 - 2002:
Obchodní akademie Choceň, upper-secondary education teacher, English language
1997 - 2002:
English language lecturer (Language schools, kindergarten courses, courses for adults)
Teaching Experience
see above work experience
Research Activities
2016:
Future Teachers´ Intercultural Sensitivity: Interkulturní senzitivita studentů učitelství na Univerzitě Hradec Králové
2015:
Teachers´ pro-innovative attitudes: Proinovační angažovanost českého učitele sekundárního vzdělávání ve srovnání se zaměřením na Královéhradecký kraj
2007 - 2009:
Grant: 2006-2816/001- SO2-610BGE; Projekt EU Socrates/Erasmus; EPASI: Educational Policies Addressing Social Inclusion