Témata disertačních prací

  1. Management udržitelnosti jako nástroj dlouhodobé konkurenceschopnosti organizací 
    Práce se zaměřuje na tvorbu strategie dlouhodobé udržitelnosti respektující vyvážený rozvoj ekonomických, ekologických a sociálních cílů (ESG) organizací. -  školitelka: doc. Ing. Marcela Sokolová, Ph.D.
  2. Determinanty ovlivňující lidské zdroje a jejich vliv na výkonnost organizací a pracovní spokojenost
    Práce identifikuje klíčové faktory, které ovlivňují řízení lidských zdrojů, a jejich dopad na výkonnost organizací i pracovní spokojenost (např. organizační kultura, motivace zaměstnanců, systémy odměňování a hodnocení, pracovní podmínky, možnosti vzdělávání a profesního růstu, ale také legislativní a ekonomické faktory)  -  školitelka: doc. Ing. Marcela Sokolová, Ph.D.
  3. Marketing na sociálních sítích a jeho efektivnost
    Práce se zaměří na identifikaci faktorů určujících efektivnost marketingové komunikace ve firemním sektoru. V první fázi výzkumu se proběhne detailní analýza komunikace ve vybraném odvětví, určení aktuálních komunikačních trendů na straně firem i zákazníků. V dalších fázích pak budeme identifikovat faktory ovlivňující efektivnost komunikace. Metodicky může práce využívat jak tradiční kvalitativní (hloubkové rozhovory, fokusní skupiny) a kvantitativní přístupy (dotazník, analýza big data), tak zapojení experimentálního výzkumu. - školitel: doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.

  4. Vytváření vztahu se zákazníkem na sociálních sítích
    Práce zdokumentuje moderní teoretické a praktické poznatky z oblasti CRM a sociálního CRM (tj. utvářeného prostřednictvím sociálních sítí). Výzkumná část se následně zaměří na identifikaci zákaznických potřeb s ohledem na specifika odvětví i možností na straně organizace. Výsledkem bude nejen návrh komplexní firemní strategie v oblasti zákaznických vztahů, ale také identifikace vlivových faktorů. školitel: doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.

  5. Inovace vycházející z organizačních příležitostí, potřeb a krize
    Práce se zaměří na vznik výzkumných a inovačních aktivit ve firemním sektoru. Na základě dat dostupných ve virtuálním prostoru budou zjištěny výzkumné a inovační aktivity vznikající na základě dostupných příležitostí (AI, vznik nových technologií, unikátní propojení existujících), potřeb (zdravotně či sociálně znevýhodnění) či krize (pandemická, ekonomická). Výsledkem práce bude nejen identifikace inovačních aktivit ve vybraném odvětví, ale také faktorů, které vznik a kvalitu inovací ovlivňují. Metodicky práce bude využívat zejména sběru dat na sociálních sítích a analýzy textu (LDA).  školitel: doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.

Soubory ke stažení

Typ Název Datum Velikost

DOD 2025 - EaM 1

22. 1. 2025 8 MB